"Én már a hétezres veszpréminél azt mondtam, hogy aki ezt bevállalja, az egy állat.."

2018. április 18. 00:34 - sebiszabi

Interjú Sisak Zsófival, a Spartan Hungary versenyigazgatójával a nagykanizsai Sprint napján

img_8056.jpg

Végre sikerült egy interjút összehoznunk a Spartan Hungary-vel is. Egészen pontosan Sisak Zsófia versenyigazgatót sikerült a nagy kanizsai forgatban elcsípni. Látszott, hogy Zsófi fáradt és ezer a dolga, de ennek ellenére egy majd' fél órát sikerült dumálni, amit ezúton is köszönünk neki. 

OCR Mag.: Megint egy hatalmas buli kerekedett ma, egy hatalmas dzsembori. Mióta nem alszotok, mióta vagytok itt Nagykanizsán, mióta építitek a pályát és a környezetet?
S. Zs.: A „mióta nem alszunk” az sokkal régebb óta tart, mint amióta itt vagyunk. A nagy kamionjaink szombaton érkeztek meg, tehát pont egy hete, a tényleges építési munkákat hétfőn kezdtük el. Egy nagy létszámú stáb dolgozott azon, hogy minden időben elkészüljön. Húzós volt...

Centi lett a vége?
Igen. :) Igazából nem is azért lett centi a vége, mert nem rendelkeztünk megfelelő kapacitással, hanem azért, mert hiába készül az ember, valami be nem tervezett dolog mindig közbejön.

Murphy törvénye?
Igen, Murphy közbeszól - ez most is megvolt. De hála Istennek mindent megoldottunk.

Mostanában úgy tűnika az a trend, hogy kis városokba mentek versenyt rendezni. Eplény, Várgesztes, Kanizsa, Barcika stb. Ez szándékos nálatok, hogy például kisebb városok vezetőivel könnyebb megegyezni, hogy ez egy kölcsönösen jó együttműködés?
Egyáltalán nincs ilyen összefüggés és azért is lepődtem meg ennyire, mikor ezt kérdezted, mert ebbe még soha nem gondoltam bele. Még a versenyeinken indulók létszáma sem feltétlenül van arányban az adott környék lakosságával. Igazából olyan területeket keresünk, ahol ki lehet alakítani egy király pályát, egy fesztiválterületet és parkolót, ahol elférünk - ez a három dolog a legfontosabb és ez nem feltétlenül városfüggő.

Végigmentem a pályán, de nem versenyezni, hanem fotózni. De érzésre azt mondanám, hogy erősebb volt, mint Veszprém, de nem volt semmiképpen kemény, de a visegrádi pályánál meg könnyebb. Nagyjából így is szerettétek volna? Vagy újra kicsit "beetetős" versenyt szerettetek volna első futamnak, mint tavaly Veszprémben?
Ha hiszed, ha nem, egyik versenyt sem „beetetős” versenynek szántuk, nem az volt a cél. Nyílván tisztában voltunk azzal, hogy Veszprémben nem tudunk akkora szintemelkedést beletenni a pályába, mint pl. Eplényben. Ami Kanizsát - mondjuk így - beetetőssé teheti, az ugyanúgy a gyönyörű időjárás a verseny napján. Ha ugyanezt a pályát pl. szakadó esőben kell teljesíteni, az jelentősen megváltoztatná a pálya nehézségi szintjét. Nagykanizsán az az érdekes, hogy ha esik az eső, akkor agyagos-süppedős sár van. Sokszor voltunk itt ilyen időben pályát bejárni és a végére úgy néztünk ki, mint a varacskos disznók, mintha lenyomtunk volna egy Spartan versenyt.

img_8559.JPG

Muszáj beszélni a nevezés előtti hercehurcáról, az onlinesystem rendszerével kapcsolatos dolgokról. Volt-e bármi következménye, hatása annak, hogy a nevezéskor a szerver gyakorlatilag percen belül ült seggre?
Ez összetett dolog, több szempontból is nézhetjük. A regisztrációs rendszert egy partner cégünk üzemelteti, akivel mi napi kapcsolatban vagyunk. Ami a történtek során tanulságos volt számunkra, hogy bebizonyosodott, a csapatunk minden tagja – beleértve az Onlineosokat, a külföldi és a magyar kollégákat – a legnagyobb gondban is a gyors megoldásra törekedve, egymást segítve helyt állt; ekkora sz@rból kimászni, miközben két kolléganő épp a kórházba került és onnan dolgoztak… Mindenki beletette a maximumot, hogy az embereknek a lehető legkevesebb kellemetlenséget okozzuk. Nyilván joggal voltak felháborodva, sokan beszóltak, meg is volt rá minden okuk. Kaptunk kemény kritikákat, de végül jól végződött a történet, mert azt látták: 'igen, elszúrtátok, de megoldottátok!'.  Ez megerősített bennünket, de volt egy olyan hetünk, amit senkinek nem kívánunk.

Mennyire volt ennek következménye, hogy a várgesztesi Super hétvége kiegészül egy Sprinttel?
Teljes mértékben. Mi nem akarunk senkivel kiszúrni. Az, hogy ilyen óriási érdeklődés van a versenyeinkre, nekünk - és ezek most nem nagy szavak, de - tényleg nagy megtiszteltetés! Nagyon kellemetlen, hogy valaki szeretne elindulni a rendezvényünkön, veszi a fáradságot, hogy jelentkezik, és nem tud, mert nincs lehetősége. Ezt a helyzetet meg kell oldani! Ennél nagyobb létszámú versenyt nem nagyon lehet rendezni. Én már a 7000-es veszpréminél azt mondtam, hogy aki ezt bevállalja, az egy állat, de Nagykanizsa 8000-es lett... és ugye akkor még ott a Kids verseny (több, mint 1400 gyerkőc indul) és lesz Jótékonysági futam is.

Végre lett egy új akadály!
Több is, de van köztük olyan, ami nem teljesen új, csak átalakították egy kicsit (illetve nem mi, hanem a kedves amerikai kollégák). A Bender valóban újdonság és áll egy új Hercules Hoist a cél előtt. Eddig is volt ilyen, de ez most jóval magasabb, 7,5 méteres és sokkal nagyobb a kapacitása, többen tudják egyszerre használni - azt gondolom, hogy elég látványos. Ennek lett volna még egy tartozéka, egy szép molinó a közepén, amit ugyan ráraktunk a hét elején, de nagyon szeles volt az idő, így biztonsági okokból le kellett vennünk.

img_8960.JPG

Úgy tűnik, hogy Várgesztesre mintha nem lenne akkor tolongás, hype, mint Kanizsára. Hogy állnak a nevezések? Vagy a nevezés nyitásának körülményei miatt tűnik simábbnak?
Szerintem ennek is több oka van. Egyrészt az eplényi versenyünk után viszonylag későn tudtuk megnyitni a nevezést Nagykanizsára. Voltak különböző informatikai fejlesztések, amik miatt egyre csak húzódott; tavaly novemberi nyitást terveztünk, ehelyett pedig lett egy két és fél hónappal későbbi indítás. Ki is voltak éhezve az emberek, másrészt mindig a Sprint az a táv, amit legtöbben be mernek vállalni. Szerintem ez a két dolog adódott össze, emellé tettünk egy olyan promóciót, ami azt gondolom túl jól sikerült...

Ilyet reklámszakember szájából azért nem nagyon hallani..:)
Pedig valami hasonló volnék én is... Ráadásul meghirdettük a nyitás pontos idejét és ez okozta a „halálunkat”. Erre nem lehetett felkészülni. Úgy nyitottunk, hogy növeltünk szerverkapacitást és ez sem volt elég. Sehol a világon nem volt ilyen a Spartan történetében, sem Amerikában, sem máshol. Már az eplényi regisztrációnál is kiakadtak, hogy fogyott el 6 óra alatt majdnem 2500 jegy.

Nem volt ilyen tendencia szerinted, hogy a nevezés körüli balhék miatt elfordultak a Spartan Race-től?
Természetesen voltak a kanizsai nevezési probléma után „én aztán soha többet” postok, másrészről azonban továbbra is nagy az érdeklődés. Sajnos vannak, akik elfordultak, mert a nevezésnél bénák voltunk, ugyanakkor rengetegen azért jönnek, mert látják, hogy óriási az érdeklődés.

"Elmennek százak, de jönnek ezrek!" Mint az Ossian dalszövegben?
Bízom abban, hogy nem hagytak el bennünket emiatt sokan... Várgesztes esetében már nem adtunk meg pontos nyitási időpontot és minden rendben működött.

Igen, ez tök jó ötlet volt...

[Közben a mellettünk lévő asztalnál két önkéntes csajszi két pohár kávét borított ki...]

A Várgesztes Superre két nap alatt beregisztrált 4200 ember. Muszáj nekünk is alkalmazkodni a körülményekhez, idén 6000 főben határoztuk meg a Super maximális létszámát. Tavaly az történt, hogy sokan a veszprémi verseny után kaptak kedvet a Kazincbarcika Superhez, most is hasonlóra számítunk.

img_8765.JPG

Szóval nincs izgulás, meglesz Várgesztesen is a teltház?
Hát, azt nem tudom, majd kiderül. :) Annak viszont nagyon örülök, hogy sokan úgy gondolták, megérte még 300 kört futni az utólag betervezett Várgesztes Sprint kapcsán.

Könnyen sikerült keresztül vinni a plusz Sprint dolgot a közép-európai régió vezetésén?
Tulajdonképpen nem ez jelentette a legnagyobb problémát. A nehézséget inkább az okozta, hogy módosítani kellett az engedélykéréseket és újra meg kellett futni ugyanazokat a köröket, amiket korábban. Szépen elterveztél mindent és hiába csak félig-meddig egy új verseny ez (mert egy hétvégén van és a pálya egy része azonos), ettől függetlenül mindent szükséges módosítani / kiegészíteni. Örülök, hogy lehetőséget kaptunk rá és hogy a versenyzők is értékelik. Kíváncsi vagyok, hogy mennyien lesznek, hisz ebben az évben így három Sprint elérhető idehaza.

Mire lehet a közeljövőben számítani Magyarországon? Mondok egy meredeket: SR Ultra Magyarországon
Egy régióban (így a CEU-ban is) egy évben egy Ultránál többet nem szeretnének tartani. Ennek az is az oka, hogy kevesen vállalnak be ekkora kihívást. Az idei szabályok értelmében az Ultra távja 50 km-es pálya – nem 42, nem 46, 50. Brutális szintemelkedéseket raknak bele, de azt gondolom, annak ellenére, hogy Magyarországon nincsenek 2000 méteres hegyek, azért meg lehetne oldani

Egy Börzsöny például...
Biztosan össze tudnánk rakni egy jó pályát, még az akadályok helyét is meg lehet oldani, mert vannak olyan széles szakaszok, rétek ahol nem teszünk kárt semmiben. De továbbra is gond, hogy ha nem tudunk olyan fesztiválterületet találni, amihez belátható távolságon belül parkolók is vannak és hely infrastruktúrája is megfelelő, akkor sajnos nem működik. Ez szomorú, mert annyira sok jó hely van, amit szeretnénk megmutatni az embereknek!

Itt 'Kanizsán az összes nevezés hány százalékát vitték el a magyarok?
95%. Egyébként a rendezvény hivatalosan nem nemzetközi besorolású (EB vagy VB esetében lenne az), de nem emiatt ilyen alacsony a külföldi résztvevők száma, hanem azért, mert szegényeknek nem maradt jegy. És ez egyre erősödő tendencia, Visegrádon még 16% volt a külföldi versenyzők aránya

img_9177.JPG

Ahogy a magyar versenyeken általában most is csupa jó fej és hiperkedves önkéntessel és segítővel találkoztam a pályán. Hány önkéntesnek és segítőnek köszönhetjük ez a mai napot?
A mai napon közel 260 fő Önkéntes dolgozik, a teljes rendezői létszám jócskán meghaladja a 400 főt. Ezúton is óriási köszönetünk mindannyiuknak, nélkülük ez fantasztikus nap nem valósulhatott volna meg!

Köszönöm szépen az interjút, hogy sikerült ebben a nagy forgatagban időt szakítani ránk!
Én köszönöm a lehetőséget! :)

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://ocrmagazin.blog.hu/api/trackback/id/tr913845640

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása