Military Survival Run, 2019.06.01. @Pápa, Bázisrepülőtér

2019. június 08. 11:24 - sebiszabi

A hazai OCR-ek Rambója

62073576_2321128604792433_6186392548659953664_o.jpg

A tavalyi év egyik legátütőbb élménye volt számomra az MSR Open futama. Hiánypótlónak éreztem ezt az eseményt, hiszen végre egy olyan versenynek lehettem a részese, ami a már-már tucatszámba menő akadályversenyek közül kiemelkedik mind nehézségében, mind lebonyolításában. Tavalyi MSR-szüzességem elvesztése után idén is hasonló izgatottsággal vágtam neki a Military Survival Runnak. Lássuk, mit adott számomra!

Szervezés
A futam előtti hetekben szép lassan elkezdtek szállingózni az infók Facebookon a tudnivalókról. Már ezen a ponton is figyelemreméltó volt a szervezők hozzáállása, ahogy a kommentben érkező kérdéseket rövid időn belül mind megválaszolták. Az izgalmakat fokozták a napról napra megjelenő hírek az új akadályokról, amik már ránézésre is komoly fejtörést okoztak.
A korábbi évhez képest volt néhány változás. Az egyik legfontosabb, hogy az időmérésre szolgáló dugókát minden egyes teljesített akadály után le kellett csippantani, míg tavaly ez pont fordítva működött. A befutó után több emberrel találkoztam, aki ugyan hibátlant futott, mégis a rendszerben volt hibapontja, és emiatt hátrébb sorolódott az összes hibátlan versenyző mögé, hiába volt jobb ideje (ez ugyebár a ranglista kialakításának már bevett módszere).

62304535_2321129858125641_7614098493132505088_o.jpg
Egy kevésbé felkészült szervezés mellett ez akár probléma is lehetett volna, de két dolog is biztosította az adminisztráció pontosságát: az egyik a karszalag volt, amit elhibázott feladat esetén levágtak rólad, a másik a manuális ellenőrzés, hiszen az akadályoknál a „döntnökök” minden sikeres akciódat feljegyezték papírra a rajtszámod szerint. Tehát ezeket a kisebb problémákat sikerült még helyben orvosolni, és változtatni a végső ranglistán.
Apropó, döntnökök. Ők azok a katonák voltak, akik nevükhöz hű szigorúsággal ellenőrizték a helyes végrehajtásokat, és minden futóhoz volt 1-1 biztató szavuk.
A rajtok 5 percenként követték egymást, egyenként 10-10 fővel. Az indítási módszernek és a családias létszámú (250+) mezőnynek hála itt csekély esély volt az akadályoknál való feltorlódásra, annál is inkább, mert a szabályok szerint a mögötted jövő magasabb rajtszámú versenyzőt kötelező volt elengedned, ezen kívül a hibátlanságot jelző karszalagnak is járt az elsőbbség. Tavaly későbbi rajttal indultam, és ezt a kiváltságot nagyon élveztem.

 

Helyszín, akadályok
A pápai honvédségi Bázisrepülőtér és környéke egészen egyedi körülményeket biztosított a versenyzésre: néhol már-már dzsungelt idéző erdős területek, mocsarak, patakok, csatornák, bunkerek nehezítették a továbbhaladást. A légitámaszpont távoli látványa, a fülünket időnként megcsapó helikopter- és vadászrepülőgép-zaj pedig jól érzékeltette az egész eseményt átható militarista atmoszférát.
A 13 km hosszú pályán 33 akadály tette próbára a versenyzőket. A megelőző napokban volt egy kis kavarodás a próbálkozások kapcsán, de végül a nehezebb feladatokra is volt háromszori lehetőség, míg a könnyebbeket addig csinálhattad, amíg nem sikerültek.


A pályán ha épp nem futott valaki vagy a vízben gázolt, akkor valószínűleg kötelet mászott: hol függőlegesen, hol vízszintesen, hol keresztben. A haladást sokszor a kötelekre erősített különféle extra akadályok (műanyag hordó, hordótető, műanyag cső, gumiabroncs, stb.) nehezítették.

62209655_2321133548125272_5516973203534118912_o.jpg

Vizesakadályokból sem volt hiány: a Pókháló és a Kocka a pálya két bátorságpróbája volt a maga 5-6 méter magasságával a tó felett. A Delfin a vízen lebegő vízszintes gerendasor volt, amit fölülről átmászva kellett teljesíteni, a Háztető pedig egy klasszikus ferde csúszós fal volt kötéllel, amit a vízből kellett megmászni.  Cipelős-húzós feladatok között szerepelt a sandbaggel egyensúlyozás és guggolás, a lőszeresláda-cipelés a mocsárban, később pedig egy lánctalp-tagot kellett a kijelölt füves területen végighúzni magunk után. Érdekesség volt még a C-17-es teherszállító repülőgép gumijának görgetése (keress rá, hogy néz ki a gép, brutál!), illetve a közvetlen mellette található Kötélhíd, amit hanyattfekve, kúszva kellett teljesíteni.

c17.jpg
A Kampókéz az egyik legkreatívabb akadály, amit valaha láttam: 2 db vaskampóra erősített mászókötelet egy majomlétrán akasztgatva kellett végighaladni. Sokan a Kötélfüggönynél szerezték meg az első rontásukat: ez egy vékony huzalokból álló kötélsor volt, amin végig kellett mászni, mindezt egy vele egybeépített másik akadály után. A magabiztos kulcsolási technika és a jó fogáserő elengedhetetlen volt hozzá.

64230322_2321139254791368_89382809210191872_o.jpg
A legtöbb bosszúságot azonban az utolsó akadály okozta, közvetlenül a cél előtt, ami a keményebb versenyzőket is hibára kényszerítette. Először két U-alakú kötélen kellett átlépdelni, majd következett a gerendára kötött kötélhurkokkal mászás, és végül az az oszlopsor, amit középen 1 db gyűrű tört meg, minimális segítséget nyújtva az áthaladásban.
Az oszlopok vajmi kevés tapadást biztosítottak - minden erőre és technikára szüksége volt annak, aki át akart rajta mászni. Többeknek sikerült itt háttal betámasztva nyerni néhány másodperc pihenőt, amikor a kezüket is el tudták lazítani. Egyértelműen itt volt a legnagyobb küzdelem és a legnagyobb hangulat. A közönség egy emberként szurkolt a versenyzőknek, majd hangos taps fogadta a sikeres teljesítést, a legtöbbször azonban dühös férfiállat-ordításoktól visszhangzott a célterület.

62100762_2320929014812392_8517997759557533696_o.jpg

 

Érem, ajándékcsomagok
Az említett adminisztrációs problémák és az eredmények összefésülése miatt az eredményhirdetés időpontja kissé elhúzódott, de addig legalább volt lehetőség beszélgetni ismerősökkel, barátokkal, és megvitatni a frissen szerzett élményeket. Azt hiszem, elmondható, hogy a hazai OCR krémje összegyűlt ezen a versenyen – jó volt végigsétálni ennyi ismerős arc között!

62233585_2321142614791032_6211371189395259392_o.jpg


Az eredményhirdetés első fele a HOCRA (Terepakadályfutó- és Akadálysport Szövetség) országos bajnoki futamának helyezettjeit díjazta, a második pedig az Open futamét, ahol összesítve volt értékelve az összes versenyző, kategóriánként (férfi-nő, korcsoport, abszolút). 
A díjak olyan pazar ajándékok voltak, amiket egy nagyobb verseny is megirigyelhetne: az egyéni helyezettek a táplálékkiegészítő szponzori csomagon túl egy fából készített cargoháló akadályt ábrázoló trófeát kaptak, amiben középen egy gyönyörű MSR-logó díszelgett. A csapatverseny dobogós tagjai üvegből készült érem járt, míg az OB-sok egyedi HOCRA-éremmel is gazdagabbak lettek.

62200641_2321132521458708_1834746020953587712_o.jpg
Minden induló kapott egy logózott barna MSR-pólót, vastag szponzori ajándékcsomagot, a befutók pedig az eseményt fémjelző dögcédulával is büszkélkedhettek. A legügyesebbek, akik szintidőn belül (190 perc), hibátlanul teljesítették a futamot, egy kis „Survived” feliratú öntapadós érembetétet is kaptak. (Itt volt egy kisebb elírás, mert sokan azt hitték, hogy hibahatáron belül – ami 14 volt – jár a betét.)

Zárszó
A legkomolyabb, az egyetlen, brutál durva, legjobb, hibátlan – ilyen szavakat ritkán olvasunk hazai OCR-versenyek értékelését olvasva, az MSR azonban méltán kiérdemelte őket! Óriási tisztelet jár minden férfinak és főleg nőnek, akik teljesítették ezt a pályát! Lendvai Gábor és csapata, az MH Pápa Bázisrepülőtér katonái mind kiváló munkát végeztek, szívvel-lélekkel. Köszönjük nekik! Jövőre folyt. köv., addig is a legkeményebbeknek nemsokára itt a Military futam! Várjuk!

62229430_2321136464791647_1817933715070779392_o.jpg

"Írta Berkes Marci cikke :D"

Fotók: Jakab Attila Challenge Fotó (MSR Facebook)

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://ocrmagazin.blog.hu/api/trackback/id/tr7314884540

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása