"Úgy döntöttünk segítünk az embereknek, megtanítjuk nekik, hogy kinek mit kell választania"

2018. március 16. 21:16 - sebiszabi

Interjú Tóth Tamással, azaz TomTomival

17310385_1820329127993436_513718199895142913_o.jpg

Ha rendszeresen jársz idehaza OCR versenyekre, akkor egészen biztos, hogy tudod, hogy ki Tóth Tamás. Jellegzetes fehér TomTom-os sátra körül minden ilyen eseményen folyamatos a  forgalom. Nem is véletlenül. A Watchman/Shoesman márka bevezetése után gondoltuk, hogy megkeressük egy interjúra a hogyanról és jövőről. 

OCR Mag.: Lassan nehezebb lesz olyan terepfutó- vagy OCR versenyt találni idehaza, ahol a kis sátraddal ne jelennél meg. Laikusként egész furcsa 2018-ban ez a fajta sales stratégia. Működik? Hatékonyabb ez, mint pl. az online marketing, facebook reklám stb?
T. T.: Egy versenyen, vagy edzésen sokkal több emberhez eljutunk, (a célközönségünk adott) olyanokhoz akiket érdekelnek azok a termékek amiket foglalkozunk. Igyekszünk mindenhol ott lenni. Azt kell hogy mondjam hogy igen működik, mert így a vevőink szoros kapcsolatot tudunk teremteni. Úgy gondolom ,hogy egyre fontosabb a szoros kapcsolat a vevő és az eladó között. Olyan termékekkel foglalkozunk melyek folyamatos tanácsadást igényelnek, ezeket a termékeket tesztelés, kipróbálás nélkül sokkal nehezebb eladni. Az emberek nem terméket vásárolnak hanem szolgáltatást.

Tóth Tomi, aki TomTom órákat forgalmaz. Ezzel a szójátékkal nagyjából a futó berkeken belül, az OCR közösségen belül meg is alapoztad az ismertségedet. De honnan és mikor jött az ötlet, hogy a neveddel és nem egy cég mögé "bújva" próbálod meg elérni az embereket?
A vásárlóim valahogy így könnyebben azonosítanák. És sokkal személyesebb is. Három éve ragadt rám ez a név egy futóedzésen Markocsán Sándor által. Így lettem TomTomi.

29250081_2373111596048517_2589473818988773376_o.jpg

Ha egy rendezvényen odamegy hozzád egy érdeklődő, hogy győzöd meg, hogy vásároljon? Ilyenkor azért az ember a versennyel van elfoglalva. Hogy dönt mégis egy viszonylag nagyobb összegű vásárlásról ilyen környezetben az ember?
Senkit nem győzök meg, csak felkeltem az érdeklődést, és segítek kiválasztani a felhasználónak szükséges terméket. Természetesen van aki még nem tudja, hogy sportórát szeretne, azoknak igyekszünk tesztórát biztosítani, ami alapján el tudja dönteni, hogy neki mi kell. Mi rendelkezünk a régióban a legnagyobb tesztóra készlettel. Van aki nem is elsőre, csak másodszorra harmadszorra jön rá, hogy kell neki egy ilyen.

Mondjuk nekem az is fura, hogy akkor az emberek itt 50-60 ezer forintokat tartanak maguknál egy-egy ilyen versenyen? 
A vásárlóinknak részletfizetést tudunk nyújtani. Ez azért alakult ki mert évekkel ezelőtt kérdeztem a felhasználókat, hogy elégedettek-e, és voltak néhányan akik nem, mert nem azt az órát vették meg melyre vágytak. Ezért a részletfizetéssel egy kategóriával magasabban is tudnak gondolkodni.

 29257699_2373111579381852_731763505551638528_o.jpg

Teszteltünk mi is TomTom órát. Jó cucc, tetszett, de eljön a pillanat, amikor kinövi az ember, vagy egyszerűen adna több pénzt egy nagyobb tudású kütyüért. Hogy tudod ezeket az embereket magadnál tartani?
Könnyen.:) 2018 januárjától már nem csak TomTom órákat tudunk kínálni a vevőinknek, hanem más A brandekkel is foglalkozunk, pl Suunto. Így több lehetőség van arra, ha valaki anyagiag is képes egy fokkal feljebb lépni. Bár ár érték arányban a TomTom Adventurer még mindig az egyik legjobb ehhez a sporthoz.

És ekkor jött a Watchman, a "sportóra szuperhős" ötlete?
Igen, ettől az évtől már Watchman néven "futunk" tovább. Vannak és lesznek saját márkás termékeink is. Többek között a piac jelenleg egyik legjobb optikai pulzusmérős mellpántja mely ANT+ és BT is tud kommunikálni sportórával és applikációval is működik és több mint 20 óra üzemidővel rendelkezik. HH és Ultra elengedhetetlen kelléke.

Én magam egy Suunto Ambit3 Vertical tulajdonosa vagyok. Cserélném az órámat egy újabb, jobb kütyüre. Hogy tud nekem segíteni Watchman?
Úgy tudunk segíteni, hogy piaci áron beszámítjuk a megunt használt órát az új termék vásárlásnál. A használt terméket pedig vagy befogjuk tesztórának vagy új vevőt találunk neki.

A legutóbbi Balboán is összefutottunk. A start előtt volt egy jópofa Dryrobe reklámjáték. Akkor figyeltem meg jobban, hogy már nem csak órákkal foglalkozol, hanem Salomon cuccokkal, Dryrobe kabáttal is. Miért döntöttél úgy, hogy szélesíted a palettát?
Az igény talált meg minket. A Dryrobe kabát egy hiánypótló termék melyre az OCR versenyeken kifejezetten szükség van, hiszen csak spártai körülmények között tudsz átöltözni. A Dryrobe kabáttal már nem. Nem is beszélve arról hogy nem csak átöltözni tudsz alatta de vízálló, és melegen is tart.

29258278_2373111546048522_3765590148448780288_o.jpg

Észrevettük hogy vannak márkák melyek nem jutnak el megfelelő szélességben a vásárlókhoz. Az emberek nagy részre OCR versenyeken Salomon Speedcrossban fut ami nem éppen a legjobb döntés. Úgy döntöttünk segítünk az embereknek, megtanítjuk nekik, hogy kinek mit kell választania. A Speedtrak a Fellraiser utódja. A cipő kinyomja magából a víz nagyobb részét, apró buborékok formájában. De ez már egy másik történet. Így született meg a másik szuperhős Shoesman.

És mondjuk cipő esetében is él az, hogy az érdeklődő elviheti egy próbakörre a kiszemelt terméket?
Igen természetesen. Teljes méretkollekcióval várjuk a tesztelőket a rendezvényeken, ahol megjelenünk.

Itt is él a részletfizetési lehetőség?
Igen, ha valaki csomagban gondolkodik, egy óra, egy kabát egy cipő például.

Hogy látod, a futó körökben mennyire van jelen az olcsó, kínai oldalakról (aliexpress) beszerezhető futócuccok (Salomon hátizsák utánzatok stb)? Mi a véleményed ezekről?
Az olcsó terméket gyártó cégek nem fejlesztenek hanem a nagy nevű cégeket pl Salomon másolják. A terepfutásban nem is kérdés, hogy Salomon vagy Compressport, vagy más A kategóriás brand mellényben fut az ember, de azzal is egyet kell hogy értsek, hogy az OCR szegmensben nem vehet mindenki 50 ezres mellényt (nem azért mert nem teheti meg, hanem azért mert tönkre mehet sportolás közben), ezért az olcsó kínai termékek beszerzése mellett az akciós cédulával ellátott termékeket javaslom.

29313070_2373113186048358_3138164631311220736_n.jpg

Hogyan tovább? Milyen irányban fejlődik tovább a Watchman/Shoesman márka? Hol lehet találkozni legközelebb?
Egy darabig maradunk a jelenlegi portfóliónál, esetleg egy két aprósággal fogunk bővülni.
Bakonyrun és Spartanies Paintball versenyeken. A termékeinket itt tudjátok megnézni: watchman.hu

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://ocrmagazin.blog.hu/api/trackback/id/tr713744474

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása