"Én imádom az akadályfutást, ha nem lennék házas, tuti hozzámennék"

2017. május 18. 14:27 - sebiszabi

Interjú Tóth Ádámmal a bécsi Spartan Race hétvége után

3832_amimp_00222.JPG

Tóth Ádi hétvégén Bécsben járt és elindult az összes versenyen, amit aznap a Spartan Race égisze alatt rendeztek. Jó, oké a 12 órás Hurricane Heat-t kihagyta - majd jól szemére is vetjük, ha legközelebb találkozunk...na de addig is olvassátok a vele készült interjúnkat a bécsi események kapcsán. 

OCR Magazin: Lassan már menetrendszerű, hogy Spartan Race verseny után Téged kérdezünk, de e hétvége mellett szó nélkül elmenni dőreség volna. Gondolom ez tervezett dolog volt azért, hogy minden versenyen elindulsz?
Tóth Ádi: Nagy kérdés volt amikor a versenynaptárat nézegetve ütközés volt. Ha egy Spartan ütközik akármivel akkor nincs kérdés, megyek Spartanra. De amikor két spartan ütközik akkor jön a mérlegelés, matekolás. Mindkettő elérhető távolságban volt. Jött a "melyik mit ad nekem" kérdés. Most úgy voltam vele, hogy nem tétverseny. Ezért edzésnek, jó a több. Nagyon vonzott, hogy 4 versenyszám is lesz. Így esett a választásom a bécsi hétvégére.

Mesélnél egy kicsit a The Spartan 300 versenyről? Itthon ez nem kapott még nagy hype-ot?
Először nem is láttam, hogy lesz ilyen verseny. Csicseregték madarak. Kérdezték, hogy a 300-on indulok e? Hámmondomazmegmi. Megkerestük a neten, valóban lesz ilyen rendezvény. Nem tudtam, hogy micsoda, de beneveztem rá. Gondoltam úgy is jó lesz.
Először az volt bennem, hogy valami katonai speciális akadálypálya lesz. Nem az lett. Ott helyszínen derült ki mit is kell csinálni. A versenyközpont egy téren volt, egy nagy ház előtt. Ezt a házat kerülte meg a rendes pálya vonalvezetése. Ide tettek le egy csomó akadályt. Természetesen a látványosakat, amik ráadásul ügyességet és erőt igényelnek.
Multirig-gel kezdődött. Majd jött egy várárokba való lejutás kötélháló segítségével, dárdadobás, szögesdrót alatt kúszás/pörgés, olympus, köteles ferdefal amit locsoltak, egy hatalmas cargo, ami a bejárata volt a fesztiválterületnek majd következett a cél. Az egész 570-580 méter volt. (két mérésem eredménye). Időeredmény pedig selejtező: 4:47, döntő 4:22.
A selejtező futamok közül az első két helyezett jutott be a döntőbe. Az én futamomban 2. lettem ezzel kvalifikáltam magam a döntőbe. A döntőt pedig sikerült megnyernem. Mind a két futamban hiba nélkül mentem. Aki itt hibázik annak 10 burpee volt a büntetés.

18485589_1550124115059920_6252162222411616498_n.jpg

Szerinted idehaza, vagy a CEU-ban is lesz ennek folytatása?
Látványos, gyors pálya. Nagyon külön szervezést nem igényel. Mert, ha a pálya vonalvezetése is olyan akkor úgy is ott van. Lehet rajta menni. Nem tenném mindenképp „rendes” verseny futam elé. Inkább utólag, ha van még erő és kedv akkor lehetne rajta indulni. Konkrétan, hogy válaszoljak is a kérdésre. Én imádom az akadályfutást, ha nem lennék házas, tuti hozzámennék. Szóval, ha lesz ilyen vagy bármi hasonló, ott a helyem. Én támogatom.

Most pontosan melyik versenyen hányadik helyen is értél célba? Őszintén és bogarásztam az eredményeket a szombati cikkhez, én a superen harmadik helyen láttalak - igaz, hogy ott volt egy értelmezhetetlen idő is. Elírás lehetett az?
Spartan 300: 1.
Spartan Ninght: 1.
Spartan Super: 2.
Spartan Sprint: 2.
Amit láthattál az egy űridő volt. Valaki befordult, vagy nem tudom, végig repült a helikopterrel. Javították a truminos arcok. (Ezek az elit futam eredményei.)

Mennyire érezted/érzed fáradtnak a hétvége után?
Én 3 napig csak vegetáltam. Este bedőltem az ágyba. Valamint annyit ettem, hogy furcsa volt nézni magamat, mikor lesz már elég. Mikor leszek „tele”. Amúgy sem eszem keveset, de ebben a pár napban tényleg jobb lett volna ruházni, mint etetni. Elmentem vasárnap átmozgatni. Vagyis az volt a terv. 20 perc után éreztem, hogy vannak lábaim és nem csak csoszogok. A hét többi részében már mentek/mennek az edzések rendesen.

A sprint és a super időeredményed jó közel van egymáshoz. 34 és 52 perc. Nem volt túl hosszú a super vagy ennyire jól ment a futás?
A sprint normál verseny volt. 34 perc ott a síkon reális idő. A szuper távnál volt egy kis móka. Befutás után mondták a rendezők, hogy van egy kis gond. Levágtuk a pályát. Nem nagyon értettük, hogy pontosan miről van szó. Kiderült, hogy egyik helyen az önkéntesek rossz irányba küldtek minket és vagy 6-7 kilit levágtunk. 10 km-t  mentünk 16 helyett.. Azért nem mindegy. Kimarad így egy pár akadály. Megnéztem fotókon, szép volt.. Mivel nem a mi hibánkból történt és az elején mindenki arra ment ezért az eredményeken nem változtattak. Itt jön az, hogy nem minden az online eredmény. Kell hozzá egy jó háttér sztori is. Mondták, ha van kedv mehetünk egy másik kört. Éltem is volna a lehetőséggel ha délután nem futok egy sprintet.
A „jól ment a futás” az relatív. Mindenki döntse el, hogy 10 kilin 52 perc jó-e.

Hibák voltak a négy versenyen?
Az 5 futásból (300 selejtező és döntő, éjjeli, super, sprint). Csak egy hibám volt.
A 30 fetrengőset az éjjelin szedtem össze. Menet közben elkapott az eső. Nem áztatott el mindent, de annyira pont elég volt, hogy az akadályok vizesek legyenek. Így a multi is nedves lett. Elindulok és az utolsó fogásról már csak csengetnem kellett volna, de nem ment. Lecsúsztam. Természetesen nem én voltam gyenge, hanem az csúszott.. Gyúrni kell még rá vizesen is.

De ha lett volna egy sakkverseny vasárnap, azon is elindultál volna, nem? :)
Mindig van verseny, mindig van lehetőség részt venni egy rendezvényen, edzésen. Most a vasárnap a családé volt. Kemencére mentünk a keresztfiúnkhoz. Szülinapoztunk, fociztunk, játszótereztünk, ettünk-ittunk.

Személyes véleményed alapján a WEU vagy a CEU szervezés az, ami neked inkább bejön? (nem ér hazabeszélni :))
Nyelvhasználat nélkül: nekem tényleg teljesen mindegy. Legyen jól kijelölve a pálya, hogy a jó irányba lehessen menni. (vagy adjanak egy térképet és tájékozódom). Nagyon szeretem az egészet úgy ahogy van. Természetesen mindig van még hova. Mindig és mindenki tud fejlődni, többet, jobbat adni, szolgáltatni.
Szeretnék eljutni távolabbi régiókba is. Ott körülnézni milyen. Mit tudnak a szervezők és mit tudok én nyújtani. Ezen lehetőségek megteremtésén dolgozom.

És ehhez keresek továbbra is támogatókat, szponzorokat, akik partnereim lehetnének céljaim megvalósításában. Ha valaki tud ilyet, ne habozzon megkeresni.

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://ocrmagazin.blog.hu/api/trackback/id/tr8412513879

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása