Villáminterjú a veszprémi Spartan Race Sprint után

2017. április 09. 11:00 - sebiszabi

Tóth Ádival és Gyurcsó Andival

17635475_1244793058971051_2216907215606910979_o.jpg

A múlt heti Veszprém Sprint hatása még nem múlt el - sőt még pár hétig tuti téma -, de amíg még "forró a téma", gyorsan kikérdeztük Tóth Ádit (aki megnyerte a futamot) és Gyurcsó Andit (aki második lett), pár kérdéssel, amolyan villáminterjú jelleggel. 

OCR Mag.: Gratulálok az eredményekhez! Könnyű pálya, de könnyű verseny is volt? Hogy éreztétek belülről?
Tóth Ádi: Könnyű pálya? Ezt kicsit erősnek érzem. Nem volt sok szint benne és összességében egy gyors pályának mondhatjuk. Könnyű lehetett annak, aki nem fáradt el rajta. Vagy mert olyan jó formában volt, vagy mert nem futotta ki magát. Nekem teljesen végem volt a célban.
Verseny szempontjából egy nagyon jó és erős mezőny jött össze. A pályán is közel voltunk egymáshoz és vége is szorosra sikerült.
Nagyon vártam ezt a rendezvényt. Erre edzettem a legutolsó tokaji móka óta. Kíváncsi voltam kinek hogyan sikerült a téli felkészülés, ki milyen formában van. Természetesen a legjobban a magam teljesítményére voltam kíváncsi. Hol vagyok, hol tartok? Úgy érzem kiadtam magamból mindent. Ennyi volt, ennyi ment. Ez elég volt most a győzelemhez. Egy álom teljesült azzal, hogy magyar közönség előtt futhattam be elsőként a célvonalon. Hatalmas élmény, nagyon jó érzés!

Gy. A.:
 Bár tavaly is csak itthon voltam sprinten, de sosem becsülöm alá ezt a távot sem. Főleg nem a #csakaHUNstaff alkotta pályákat :),  szóval ezt sem! a kb. 6,5 km-re egész jó kis szintkülönbséget varázsoltak nekünk, keményen megdolgoztattak például már a start utáni hegyoldalban. sok ismerősömtől hallottam a verseny után, hogy „nem tudtam, hogyan kell ezután futni” :) nos, igen. keményen kezdtünk és folyamatosan érezhető volt a terhelés a combjainkban. ennek köszönhetően kellemes fáradtság lett a vége. én nagyon jól éreztem magam, imádok itthon versenyezni és nem hittem volna, hogy lehet Tokajt überelni, de megcsinálták. köszönöm!:)

Svitben már volt Starway To Sparta, arról nem akarok kérdezni, de az Olympus, ha jól tudom Európában még ismeretlen volt eddig. (talán a vb-n volt?).
T.Á.: A VB-n már találkoztunk vele. Ott sikerült megcsinálnom 3* is. (1* a vb-n, 2* az ultra beast-en).
A mostani egy kicsit másabb volt. Nehezebb.
Nem csak azért mert: a pálya vége fele volt, előtte volt a multirig, patakfutásból értünk oda csupa vizesen. Hanem maga az akadály is kicsit másképp volt megépítve. Természetesen kicsit nehezebb volt. Itt nem voltak lyukak a falban, a kapaszkodók is haladó bouldereseknek készültek. Jaaa, és volt lánc is rajta. Köszi... Ez így jó, ez így szép. Mi így szeretjük.

Gy. A.: a VB-n nem vízből kiemelkedve mentünk neki, sikerült is, de itt … pff. 

Mennyire ment jól ennek leküzdése?
T. Á.: Röviden: Semennyire.
Hosszabban: Első helyen értem oda ehhez az akadályhoz. Éreztem az erőt magamba, tudtam, hogy ezt meg kell csinálnom. Megfogtam a láncot. Feltettem a lábam a falra. Egyből a cipőm lecsúszott így a térdemen támaszkodtam. Átfogtam volna az egyik láncra, de nem ment. Gyorsan visszafogtam az eredeti láncra. Hmmm ez necces lesz, gondoltam. Bár az is megfordult a fejemben, hogy jó itt lógni de tovább kéne menni. Egy életem-egy halálom én itt átmegyek. Elengedtem még mindig az első láncot, hogy átkapaszkodjak a másodikra. Jó terv volt, csak a kivitelezéssel volt gond. Lecsúsztam.. Mehettem fetrengeni egy harmincast.

Gy. A.: Semennyire nem ment. Csúszott a kezem víz miatt, mert - bár csak kb. térdig ért a patak – nekem sikerült egyszer megmerülnöm benne kb. vállmagasságig. Ne kérdezd, nem tudom, hogyan :) :) :) De a lényeg, hogy így arra sem volt lehetőségem, hogy megtöröljem a kezem a ruhám esetleg szárazon maradt részében és így a felkapaszkodás és talpbetámasztás után az első „láncátfogásnál” egész egyszerűen seggre ültem, mert lecsúszott a kezem a láncról - 30 burpee.

Hány bünti fért bele ebbe a szélsebes futásba?
T. Á.: 1*30. Itt hibáztam csak. A többit teljesítettem. Legközelebb ez is menni fog. Rágyúrok, hogy ne legyen hiba.

Gy. A.: Nem kellett volna beleférnie, de summa 120 lett. Nem hiányzott.

Ez beleszámít a CEU Championship Series-be is. Erre is gyúrtok, vagy inkább az EB/VB részvétel kiharcolása a cél? (Ádi, ezzel az első hellyel már van is egy meghívód, ugye?)
T. Á.: Ez már beleszámít a sprint eb futamai közé. Nagyon nézegettük és terveztük a 2017-es naptárat. Bár most mondhatni jól állok :) ebben a sorozatban. Itt nem lesz folytatás. A Super futamok dátuma jobban beleillik az évembe.
Ezen felül természetesen az EB és a VB a cél. Mindkét nagy verseny ősszel lesz, hosszú, azaz beast távon.
A kvalifikációm már megvan ezekre a világversenyekre.

Gy. A.: Elsősorban az EB-n és a VB-n való magabiztos részvétel és ezeken a versenyeken a tavalyitól jobb eredmények elérése a célom.

Láttam, mindketten segítettetek a Spartan Kids Special futamon is. A videó egész megható volt. Pár szóban mesélnétek erről az élményről is?
T. Á.: Nekem a magyar versenynap egy részét képezi maga a „felnőtt” verseny. Utána megyek segíteni a gyerekek versenyéhez. Most egy különleges gyerekfutam is volt. Fogyatékos gyerekek jöttek el és ők is kipróbálhatták a gyerekpályát. Itt mindenkinek külön kísérője/segítője volt. Lehetőséget kaptam -és éltem is vele-, hogy én is végig kísérhetek egy elszánt harcost. Itt mindenki új élményeket gyűjtött. Egy a megszokottól eltérő közeg. Egy merőben új helyzet. Előzetes tapasztalat híján, nagyon kíváncsiak voltunk; ki hogyan fogja fogadni, milyen reakciók lesznek. Mi lett a végén? Hatalmas öröm és őszinte boldogság. Ezért csináljuk. 

Gy. A.: Bátran mondhatom, hogy eddigi versenyeim közül a legeslegjobb élmény, bár nem versenyeztem, csupán vigyáztam, kísértem a gyerekeket! Iszonyatosan tetszett! Őrület, micsoda motivációt kaptam tőlük! Külön megtiszteltetés volt a Special Kids verseny gyerkőceivel futni. remélem, lesz még alkalmam részt venni gyerekfutamokban. #ígyjátszunkmi ;)

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://ocrmagazin.blog.hu/api/trackback/id/tr9612411273

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása