Így látták elit futóink a szezonzáró tokaji sarakodást

2016. november 09. 12:30 - sebiszabi

Spartan Race Tokaj Super körinterjú

14882132_1248410351897966_5798148827193009853_o.jpg

Kicsit rendhagyó interjút találtunk ki arra, hogy a Tokaj Super és egyben szezonzáró Spartan Race futamról kikérjük a magyar SR színtér ismertebb arcainak véleményét. Mi kérdeztünk, mindenkitől ugyanazokat, akik válaszoltak pedig: 

Tóth Ádi (férfi elite 2., a leggyorsabb magyar)
Gyurcsó Andi (női elite győztes)
Vizauer Gyöngyi (női elite 4. helyezett)
Vitkai Elemér (Tokaj SRTG vezető és 6x trifecta tulajdonos)
Tömböly Dávid (férfi elite team 3. helyezett csapat tagja)

OCRMag: Hogy tetszett a Tokaji Fesztiválkatlan, mint Spartan Race Fesztiválközpont?
V.Gy.: Szuper volt, szerintem adott a versenynek egy alaphangulatot. Amikor megérkeztünk már széles mosolyokat láttam mindenhol, jó volt ezt látni.
T.Á.: Tetszett. Amennyire egy helyen volt minden kicsit úgy volt szanaszét. Nem egy nagy tér volt, ahol meg lehet könnyen találni pl a kocsikulcsos embert. Szokás szerint látványosan ki volt találva a kifutás, illetve a pálya végén lévő befutás. +Ilyen időben ekkora melegedő  tuti volt kinek életet mentett.
Gy.A.: Bár nagy tömeg volt és a szurkolók csak 1-2 akadálynál tudtak biztatni minket a fesztiválterületen, de ennek ellenére baromi hangulatos helyszín volt! ha nem esik az eső és nincs sár, valószínűleg bejárják a pálya egy részét a nézők is, de most a Fesztiválkatlannal kellett „beérnünk”, ide koncentrálódott a szurkolói tömeg. szerintem minden rendben volt ezzel
V.E.: Eddigi versenyeim színhelyei közül a legjobb.
T.D.: 
Szerintem ez volt az eddigiek közül a legjobb fesztivál központ. Nagyon jól kihasználták a szervezők a területet. Jó volt, hogy lehetett menni valahova az eső elől. Szerintem mindenkinek emlékezetes helyszín marad.

OCRMag: A verseny előtti szeánszokra, rituálékra volt időd? Már ha van ilyen?
Gy.A.: Persze. ezekre mindig szakítok időt! elengedhetetlen!
T.Á.: A P2-ben sikerült letenni az autót. Így megvolt minden időben. Jelentkezés, kicsi körbenézés és a melegítés. Maga a rituáléval nem volt gond, mert volt elég wc. :P
V.Gy.: Nem igazán van saját rituálém. Szeretek régen nem látott ismerősökkel találkozni előtte is, üdvözölni őket, nevetni velük egy kicsit, együtt bemelegíteni, jobban indul a napom.
V.E.: Versenyek előtt 3 órával előtte kelek fel mert vannak dolgok amit minden verseny előtt betartok: energia feltöltés, folyadék feltöltés és a legfontosabb számomra a kisfiam fényképe amit mindig megpuszilok és a páromtól kapott kabala jegesmedve megsimogatása. 
T.D.: Nincs különösebb rituálém! Szeretek a csapattársaimmal időzni verseny elött, beszélgetni es közös bemelegítést csinálni. Ez a versen más volt, mert Balhási Ákossal a kocsiban ültünk es amig ő egy motivációs beszédet hallgatott, volt idom elgondolkodni, hogy miért is vagyok itt es mit szeretnek elérni a versenyben. Láttam Ákoson, hogy küszködik a könnyeivel majd odafordult felém, átadta az egyik fülest és együtt hallgattuk, lepacsiztunk es elhangzott egy "keményen" mindkettőnktől es indultunk melegíteni.

OCRMag: A verseny előtt napokig esett az eső, szóval a tudott volt, hogy lesz víz a pályán. Mégis hol okozta az első meglepetést a pálya?
V.E.: Számomra nem okozott meglepetést az eső mert szerencsémre hazai pályán futottam.(Bár az is igaz, hogy ilyen nehéz körülmények között ritkán edzek) 
T.Á.: A rajt után 200 méterre az alagútnál, amikor is kiléptem a cipőmből.. Viszont utána tökéletesen ment a pályán, lehetett akármekkora sár-víz.
V.Gy.: Meredek részeken többször gyorsabb volt fenéken lecsúsznom, mint ha a lefelé kocogást választom. Annyira csúszott, hogy így is száguldottam lefelé.
Gy.A.: Az eső-sár kombó okozta igazi meglepetés engem a szőlőtőkék előtt ért, fent a hegyen. elszáguldva az emberek mellett, néha megcsúszva zúztam lefelé. Elképesztő volt a bokáig érő sár!
T.D.: Nem okozott meglepetést a pálya, tudtam, hogy mire számítsak tudtam, hogy meg kell küzdenünk miden méterért a sár miatt.

OCRMag: A később indulóknak a pálya már nagyon szét volt taposva, sár és sár mindenhol. A Te futamodban ez mennyire volt extrém? Vagy ott még viszonylag jól használható volt az út?
V.Gy.: Őszintén? Nem irigyeltem őket. Már nálunk is szinte úszott, akkor mi lehetett később? A régi tájfutó múltamnak köszönhetően a Spartan Race előtt is futottam sokat ilyen esőáztatta terepen, ilyenkor kifejezetten előnyömre válik, bátrabban mozgok hasonló körülmények között is.
Gy.A.: A HH csapatok hajnal óta gyűrték a hegyet és aznap reggel is folyamatosan szitáló eső volt, így eléggé sáros-csúszós volt már nekünk is. Láttam szép piruetteket az erdőben  Ilyen sárban én még nem futottam, néha kibillentett az egyensúlyomból, aminek következtében lehuppantam a sárba, de szerencsére nagyobb baj nem történt.
V.E.: Nekünk az volt a nehéz, hogy nekünk kellett az első nyomokat kitaposni a bokáig süllyedő sárban,de részemről jól futható volt a pálya egy jó cipőválasztással. Nekem ez sikerült.
T.Á.: Az alagútnál még kicsit felázott talaj volt vízzel. A gyerekverseny ugyanitt boka felett érő szmötyiben ment. Menet közben változatos volt. Volt, hogy már az elit eleje is küzdött az elemekkel. Néztük az út melyik részén érdemesebb menni, hogy haladjunk is. Ez az egész még így is sokkal nehezebb volt, mint egy átlag száraz versenyen, de ezért szeretjük, sőt kérjük.
T.D.: Nálunk is csúszott a pálya, voltak olyan részek hol beleragadtunk a sárba, estünk a gyors tempó miatt. De nekünk viszonylag jobb állapotban volt a pálya, nyilván az elkerülhetetlen, hogy a pálya a későbbi futamokra ne legyen széttaposva.

14889732_712503795567835_4193747876254009333_o.jpg

OCRMag: Melyik volt az az akadály, ami a többinél jobban megfogott?
T.Á.: A multirig a végénél. Ott hibáztam. Gyúrni kell rá nincs mese.
Amúgy a többiekhez képest a tricepsz bárt csináltam meg lassabban. Én úgy voltam vele, hogy lassabban de biztonságosan. Egyszer leestem róla (pont Eplényben a múlt évben) és azóta itt inkább nem sietek. Jobb kicsit lassítani, mint nyomni 30-at.
V.Gy.: A monkey barról elég hamar lecsúszott a kezem, szárazon mindig megy, sárosan – nedvesen viszont szinte sosem.
Gy.A.: Hercules hoist. a VB után féltem tőle. Hát … volt is miért. Nehéz volt az átázott homokzsákot felhúzni.
V.E.: Nekem az utolsó előtti akadály volt a legnehezebb, a multi rig.
T.D.: Maradtam az eddigi szokásaimnál és az akadály elött egy 10-20 mpt pihenek, rákoncentrálok az adott feladatra. A homokzsák cipelésnél jött egy holtpont, de utána szerencsere sikerült visszaállni így a végén a multibar lett az egyetlen hibám a verseny során.

OCRMag: A dunk wall a tóban mennyire tetszett? Visszamentél volna a megmártózás után? :)
Gy.A.: Ettől is féltem a VB után. de még mennyire! aztán simán vettem az akadályt, ott nincs min gondolkodni (nem volt hideg. …Squaw Valley-hoz képest : )
T.Á.: Nekem nincs gondom a vízzel. Hideg, mély, köves ésatöbbi.. És? Ott van, meg kell csinálni. Én olyankor annyira versenyhangulatban vagyok, hogy az is csak egy nehezítés a pályában, semmi több. Odamész, megcsinálod és mész tovább, várod a következőt.
V.Gy.: Nekem nagyon! Tartottam ugyan a hideg víztől, eszembe jutottak a régi eplényi emlékek, hogy ott milyen hideg volt a tó, kellemesen csalódtam, mert hidegebbre számítottam, de azért visszamenni nem vágytam volna.
V.E.: Nekem nagyon bejött számomra, könnyen leküzdhető akadály volt, igaz sokat edzettem erre.
T.D.: Nem volt vele problémám, tetszett. Nagy versenyben voltunk igy nem jutott eszembe visszamenni:)

OCRMag: A szőlőben csipegettél? :)
V.Gy.: Nem ettem belőle, siettem :)
V.E.: Nem csipegettem a szőlősben, mert egyrészt időm se lett volna rá másrészt én tudom mennyi munka van benne a gazdának, mire szőlő lesz lugason.
T.Á.: Nem. Eszemben sem volt. Többek között azért mert a pálya nem arra volt kijelölve, meg amúgy sem volt rá szükségem. Fura volt olvasni az erről szólókat. Most versenyzünk vagy dézsmálunk? Nekem nem fér meg a kettő együtt. Az ott nem az enyém.
Gy.A.: Nem.
T.D.: Nem:)

OCRMag: Kellett-e büntetőznöd, mennyit és hol?
T.Á.: 1*30 a multinál. A háztető megvolt, a cső is és a gyűrűről nem tudtam egyszerűen tovább haladni. Elgyengültem, nem ment. A kötelek olyan távol voltak nem is láttam őket. Hallottam olyat, hogy a végén volt egy csengő is. Szerintem szóbeszéd...
V.Gy.: Kellett, nem igazán számoltam össze, tippem van, inkább össze se számoltam pontosan. Ahol sár, eső, ott én csúszok – elvérzek, remélem a jövőben tudok ezen javítani.
Gy.A.: Jaj, ezt sosem tudom felidézni  De ha jól emlékszem, két helyen: dárda és A-monkeybar-multi kombó.
V.E.: Kétszer: dárda és a multi rig.
T.D.: Multibar, 30 kör burpee

OCRMag: A Hercules mennyire viccelt meg a vizes homok miatt?
T.Á.: Semennyire. Hipp-hopp fent volt a helyén. Majd szépen lassan visszatért a földre.
V.Gy.: Engem megviccelt :) Küzdöttem vele rendesen.
Gy.A.: Ahh. brutál nehéz volt, mint a VB-n, de sikerült!
V.E.: Meglepődésemre könnyedén felhúztam.
T.D.: Nem okozott gondot, simán ment.

OCRMag: Mennyire van elégedett az eredményeddel?
Gy.A.: Iszonyatosan boldog vagyok, hogy ilyen fantasztikus eredménnyel zártam a szezonzáró versenyt! kb. olyan büszke vagyok, mint az ultra beast után.
T.Á.: Örülök annak, hogy egyéni 3. lettem. Örülök annak, hogy a HUN ELIT TEAM 2. lett Örülök annak, hogy legjobb magyar tudtam lenni. Elégedett vagyok összességében. Tudom, hogy vannak korlátok és van még hova fejlődni. Azon leszek a jövőben, hogy ezeket megugorjam.
V.Gy.: A 4. hely mindig olyan, hogy egy picit forgolódsz miatta éjszaka :))) Alapvetően elégedett lennék, ha kevesebb burpee-vel teljesítettem volna, máskor jóval több akadályt megcsinálok és éreztem már a szezonvégi fáradságot, a futásomban is. A Spartan Race már csak ilyen, you will know at the finish line :) 
V.E.: Az első 50-ben szerettem volna benne lenni a futam előtt: 44. lettem.
T.D.: Most végre kimondhatom, hogy elégedett vagyok az eredményemmel, sikerül közeledni az élmezőnyhöz, és annak is nagyon örülök, hogy egy hibával sikerült teljesitenem a versenyt.

OCRMag: Aszerint, hogy a Tokaj Super számodra mennyire volt "kedves", hova illesztenéd be az idei versenyek sorába?
V.Gy.: Jártam már Tokajban, diákkoromban az 1 hetes Hegyalja Fesztiválon és túrázni is, szép emlékeim vannak erről a helyről. Kíváncsi voltam, számítottam arra is, hogy kicsit hosszabb lesz a pálya, mélyen reménykedtem is benne. Nagyon vártam a versenytársaimat is, hogy most viszont láthatom azokat, akikkel kevesebb a lehetőségem találkozni. 
V.E.: Tokaj részemről a legszebb verseny volt eddig. Nem csak azért mert hazai pályán futottam, hanem azért mert gyönyörű a táj.

T.Á.: Kedves? Fura szó egy versenyre. Mindenképp a legkedvesebb volt ebben az évben. Ez több dologból adódik össze: Zimi (feleségem) és Máté (testvérem) is ott volt, megcsinálták ők is. Rengeteg arccal találkoztam, akikkel szívem szerint még mindig beszélgetnék. Gyerekverseny a sok lelkes apró harcossal. Este a főtéren is mindenki kedves volt -vagy csak én láttam úgy mindenkit-. Határozottan a legkedvesebb volt az egész hétvége.
Gy.A.: Dobogós. mindenképpen! Lake Tahoe, Reviste, Tokaj.
T.D.: Az idei év top3 versenyÉben benne van Tokaj, de a VB t nehéz lett volna felülmúlni.

OCRMag: Az after party-n azért sikerült egy kicsit a gőzt kiereszteni?
T.Á.: Egy kicsit :) Haaatalmas volt, nagyon élveztem. Teszem, hozzá, már nagyon vártam egy ilyet. Most a következőt is várom. Szeretném az este minden másodpercét felidézni, magamévá tenni és nem feledni. Újra találkozni az arcokkal.
V.Gy.: Haha, nekem abszolút :D
V.E.: Saját csapatommal ünnepeltünk, de zárásként felszaladtam a térre hajnal 3-kor és még pár számomra kedves versenytárssal összefutottam.
Gy.A.: Természetesen  Az is őrület volt, ahogy az egész szezonzáró nap reggeltől-estig. Imádtam!
T.D.: Teljesen. Nagyon jó volt együtt bulizni a többiekkel. A távolságok miatt szinte csak versenyeken találkozunk, aztán megyünk is haza.

OCRMag: Már ismert a jövő évi SR naptár. Melyik az a verseny, amit ha fene fenét eszik, akkor sem hagynál ki?
V.E.: Egy-kettő verseny van amire nem fogok menni, mert még ebben az évben születik meg a második kisfiam és így nem fogok tudni annyi versenyre eljutni mint ebben az évben (18 SR verseny). De számomra nagyon fontos a tiroli trifecta hétvége a krinycai trifecta hétvége és sorolhatnám még...
T.Á.: Nincs ilyen. Át kell nézni jól mikor-mi-hol lesz. Mérlegelni kell mi fér bele. Nagyon szeretnék egy olyan szponzort, aki által nem lenne ilyen kérdésköröm. Ha egyet még is kiválasztanék: azt még nem írták ki :) valamikor ősszel.
V.Gy.: Természetesen az Eplény Beast. És már Kazincbarcika is ilyen. Az egyik legjobb barátnőm és családja kazincbarcikai, így remélem ott lesznek és szurkolnak nekem :)
Gy.A.: Egyenlőre pihenés van és ezért még nem is foglalkoztam ezzel behatóbban, de az itthoni versenyeken mindenképpen részt szeretnék venni.
T.D.: Jelen pillanatban nem tudok előre tervezni, mert nem biztos, hogy a CEU-ban tudom folytatni a versenyzést, de mindenképpen tervben van SR mert az mar az életem része.

Fotók: Tóth József Figura

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://ocrmagazin.blog.hu/api/trackback/id/tr9411924263

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása