Interjú Tóth Ádámmal a Reviste Beast után és a vb előtt

2016. szeptember 21. 09:13 - sebiszabi

reviste_poti1.jpg

A revistei "örömfutáson" a férfi elite kategóriában Tóth Ádám negyedik helyen ért célba. A flúgos futam után és az Lake Tahoe mellett október 1-én megrendezésre kerülő Spartan Race világbajnokság előtt kérdeztük meg néhány témában. Olvassátok és szurkoljatok Ádinak (is) két hét múlva.

OCR Mag.: A VB előtt két héttel még egy kis ráhangolódásként futottál egy beastet Revistében. Lesz még verseny Tahoe előtt, vagy már csak edzés és regenerálódás?
Tóth Ádám: Ez volt a felmérőm, hogy hogy is vagyok, hogy megy a lábam a sérülés óta. Jól teljesített, nem fájt, működik. A vb-ig nem indulok már más versenyen csak edzem még és pihenek mellette.

Utólag, hogy tudod, milyen időjárási körülmények voltak, így is jó ötlet volt a verseny?
ÍÍÍÍmádtam. Én szeretem ha fáj és ez fájt. Nehéz pálya volt, amit tovább nehezített az időjárás. A patakban a 3. nagyobb esésem után (azaz nem csak megbotlottam, gödörbe léptem és letettem a kezem, hanem amikor konkrétan beestem a patakba a kövek közé vagy mellette a csalánosba) már átgondoltam az életem, hogy jó-e ez így. Inkább behúztam a kéziféket és lassan mentem tovább.

Ilyen eső után, ilyen talajon benne volt a pakliban, hogy megsérülsz, nem volt benned félsz, vagy ezzel nem nagyon szoktál foglalkozni?
A sérülés mindig benne van. De a melóban és otthon is.. Nem szoktam túlaggódni a dolgot. Természetesen odafigyeltem mint mindig, de a patakig mentem ahogy tudtam/szoktam, csak utána lassítottam le. Sérülést így is összeszedtem és verseny után nehezen, szinte alig tudtam járni. Este vendégségbe „siettem” még és amikor megérkeztem feleségem csak annyit kérdezett amikor bebicegtem, hogy "ez most kellett?!" Nem akartam volna feladni inkább? Mondtam neki, hogy menet közben nem volt vészes csak amikor vége volt és kihűltem.. utána nem volt olyan jó. Jelentem már tudok járni megint. (vannak ilyen hétvégi "újratanulokjárni" versenyek)

Önkéntesként a rönk húzásnál úgy rémlik, hogy még 5. vagy 6. futónak számoltalak. Hogy és hol sikerült még előzni a végéig?
A füstöt követően a 4. helyen futottam. Elment az eleje nem is láttam őket. Gyorsabbak és ügyesek voltak, ezt a pozíciót a végéig megtartották. Menet közben a mezőnyben volt némi változás. A zsáknál nem tudtam, hogy jó helyen vagyok-e. Egyedül éreztem magam a nagy vizes meredek oldalban, miközben a szokottnál nehezebb zsákból a szmötyi csurgott a nyakamba. Beértek az emberek és hárman másztunk tovább. Innentől hol 4.,  hol 5. helyen voltam. A végénél beértek a szlovák csapat tagjai is. A vízben kielőztek. Majd én nem próbáltam meg futni/ lépni, hanem felfeküdtem a vízre. Ez jobbnak bizonyult. Visszatértem az 5. helyre. A végénél az akkori 4. helyezett előttem volt. Elhibázta a dárdát és így el tudtam menni mellette. Így lettem végül is én a 4. befutó.

Bünti volt?
Nem hibáztam, sikerült mindent megcsinálni.

Melyik akadály volt minden körülményt figyelembe véve a legnehezebb/legszívatósabb?
A zsák jó nehéz volt és hosszú. 1.1 km 20 perc alatt... A patak is nehezen volt futható. Nekem talán a lajhár okozott nagyobb időveszteséget. Ezt nem tudom ki mennyi idő alatt abszolválja de nekem sok időnek tűnt míg a végéig elmásztam. Meg a tricepsz báron nem siettem mert nagyon csúszott.

Szoktál-e ilyen időre külön felszereléssel készülni? Gondolok itt arra, hogy másik cipőt veszel, ami jobban kapaszkodik stb.?
Ez nekem mindig egy nagyon jó kérdés. Olyan cipőm MÉG nincs amire azt mondhatom, hogy igen ez a tökéletes választás. Van többféle cipőm is. Mindegyiknek van valami, amiben lehetne jobb, másabb egy picit (vagy nagyon). Most egy Inov cipőben mentem és valószínűleg a VB-n is ebben fogok futni.

reviste_poti2.jpg

Mennyire élvezted most a versenyzést? Elszántnak tűntél és nem vidámnak. :) Ez a “versenyállapotod” vagy azért ez neked is nyögvenyelősebb futás volt?
Én imádok versenyezni, teljesíteni. Most kíváncsian vártam, hol vagyok a mezőnyben. Örültem, hogy mentek a lábaim, de nem örültem neki, hogy „csak” ennyi megy. Szerettem volna csúcsformában lenni a VB-re. Van egy felmérő futásom Gyöngyös közelében. Mi csak „gyilkosnak” hívjuk. Ott futottam pár hete. 2 másodperccel maradtam el a rekordomtól. Jó az irány, van még előre.
Menet közben pedig a versenyre koncentrálok, hogy hol is vagyok, mit kell tennem, hogy minél jobb legyek. Lehet az egy rönkhúzás, vagy egy palánk. Végig ott kell lenni fejben, mert egy sík útfutásnál is elég egy félrenézés és kimehet az ember bokája. Nem volt külön bajom semmivel. Sikerült kifutnom magam. Utána ettem-ittam, visszatértem a valóságba és minden rendben volt.

Verseny közben milyen kütyü van rajtad és milyen cipőben futsz?
Kütyü: Polar M400 a jóbarátom, aki méri a dolgokat, jól teszi amit tennie kell meg vagyok vele elégedve. Ez az első ilyen órám, nincs referenciám. Hiba csak az, hogy most hagytam el a cicipántról a két patentos érzékelőt. Csak a pánttal értem célba.
Cipő: Inov a mostani versenycipőm.

Az amerikai úttal kapcsolatban mennyire vagy kész, mármint a szervezésileg? Már csak utazni kell és futni, vagy van még mit szervezni?
Vicces :) De tényleg. Köszönöm.
Még van hátra pár dolog. A lényeg, hogy nagyvonalakban megvan a terv és még pontosítani kell rajtuk. Az idő és annak hiánya jelenti nálam a legnagyobb gondot. Sok a terv sok a feladat, sok-sok minden van és szeretném mind megülni. De nem megy. Dolgozom rajta.

Lehet, hogy teljesen naiv a kérdés - nyugodtan feddj meg érte -, de hogyan látod saját teljesítményedet, erődet, formádat a vb mezőnyéhez képest?
Nem ismerem a VB mezőnyt. Sőt még az európait sem nagyon. Csak a közép-európait. Többet kéne utaznom és versenyeznem távolabb :)
Saját magammal pedig elégedett vagyok. Volt ezen a nyáron is jobb és rosszabb edzésidőszakom, sérülésem. Ezzel nem nagyon tudok mit kezdeni, benne van. Amit tudtam megtettem edzés terén. Hiszem, hogy még van bennem és szeretném ezt felszínre hozni és megmutatni. Most és a nem túl távoli jövőben.

Milyen eredményt vársz reálisan és mi lenne az a szint, amire azt mondod, hogy több, mint amire számítottál?
Szeretnék magamhoz képest jól teljesíteni, mind futásban, mind akadályokban. Ez az egyetlen célom. Ha ez sikerül, elégedett leszek, majd utána megnézem, hogy hova volt elég ez a teljesítmény a világ élmezőnyéhet képest.

reviste_poti3.jpg
Néhány magyar versenyző is megy a VB-re, de nálad ilyenkor család marad itthon, innen izgulnak, vagy ők is mennek veled?
Örülök, hogy idén ki tudok utazni. De nincs rá lehetőség, hogy a családom is jöjjön velem.
Itt is szeretném megköszönni mindenkinek a támogatást, aki hozzásegített ahhoz, hogy egy álmom válhasson valóra a VB részvétel által.

Mi az utazási terv? Mikor indultok/érkeztek, mikor indultok el vissza Magyarországra?

Szeptember 27-én utazunk ki Bécsbe. Ott alvás. 28-án repülünk ki Bécs-London, London-San Francisco útvonalon.
Haza pedig 4-én indulok San Francisco-London és 5-én London-Bécs. Ahonnan még az nap hazavezetek Budapestre.

Az OCR Magazin nevében is nagyon sok szerencsét kívánunk! Mi innen fogunk figyelni és utána is várunk egy interjúra! Vigyázz magadra! AROOO!!
Köszönöm szépen!

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://ocrmagazin.blog.hu/api/trackback/id/tr2211731295

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása