Interjú Gyurcsó Andival, a Vechec Ultra Beast női győztesével

2016. szeptember 07. 10:00 - sebiszabi

gyurcso_andi2.jpg

A hétvége kétségkívül legnagyobb durranása az volt, hogy az első európai ultra beast futamot, a Vechec Ultra Beast női versenyét Gyurcsó Andi megnyerte, méghozzá akkora előnnyel, mint ide Lacháza. Ezen fantasztikus eredmény kapcsán csíptük el Andit egy beszélgetésre, hogy beszámoljon nekünk az élményeiről. A tovább után az interjú.


OCRMag: Ez volt az első európai ultra beast futam. Neked is ez az első ultra beast versenyed? Vagy esetleg már futottál máshol ultra beastet?
Gyurcsó Andi: Igen, ez volt az első ultra beast Európában és én is itt próbáltam ki magam először ilyen hosszú távú spartan race-en.

Számoltad-e, hogy ez hányadik SR futamod volt? Nyilván ez volt a legdurvább, de volt-e, ami megközelítette?
A 10. versenyem volt. Ó, milyen szép. jubiláltam :) nem is számoltam össze ezidáig. Minden pálya más és más, de a legdurvább ez volt, ami a távot illeti. Viszont nekem a 2015. októberi Eplény pálya a kedvencem mind közül. az egy igazán technikás, szintekkel játszós, egy percig sem pihenni tudós versenypálya volt. imádtam!

Alig harmincan indultatok az Eliteben és fél óra előnnyel nyertél. Mennyire volt magányos a futás?
Természetesen volt néhány kilométer, ahol egyedül mentem és figyelnem kellett nagyon, de annak ellenére, hogy az elit futamban csak 12 lány indult, a pályán egyáltalán nem voltam magányos. a srácok, akiket beértem, minden pillanatban támogattak, buzdítottak. Főként az ismerősök, amiért nagyon hálás vagyok nekik!

Könnyebb vagy nehezebb így futni? Segít, hogy saját tempódat tudod futni, vagy az jobb, ha valaki segít tempót diktálni?
Én alapvetően magányos futónak vallom magam, egy-egy versenyen azonban nagyon szeretek ismerősökkel találkozni, akikkel együtt haladva küzdünk. Sokszor előfordult már, hogy felvettem más ritmusát - most is történt ilyen -, ami lassabb vagy gyorsabb volt a saját tempómnál. Ez azonban elsülhet rosszul is, ezért inkább szeretem a szervezetem jelzéseire figyelve a saját tempómat futni.

Mennyi bünti volt a futam alatt és melyik akadályoknál?
Ha jól emlékszem, 7 helyen kellett burpeeznem :) az első körben a BKV akadályról csúsztam le, majd a dárda is mellé ment és a depó előtt a multiring+A monkey bar sem maradhatott ki a szórásból. A második kör jobban ment, mert ott csak a cölöpről és a multiring+A monkey barról csúsztam le. A harmadik körben szintén a cölöpnél, majd a hosszú monkey barnál burpeeztem.


Van mumus akadályod?
Nem nevezném mumusnak, mert nem félek tőle, de a dárdahajítás technikáját gyakorolnom kell, mert ilyen nincs, hogy az egyik körben beleáll a bálába, a másik körben meg nem! A mozgó függeszkedésektől már kicsit tartok, mert azok sajnos sosem mennek,egyszerűen nem értem, hogy miért. a technikát kellene elsajátítani ezeknél is valószínűleg, illetve a vállaimat megerősíteni, azt hiszem.


Az „új” akadályokkal volt gondod (magas lyukas fal, multiring+A Monkey stb.)?
Az újabb akadályok közül csak az első két kör végén lévő multiring-gel gyűlt meg a bajom.


Volt-e külön felkészülés az ultra beastre? Ha igen, hány héttel előtte kezdtél el külön készülni? Mikor voltak a speciális edzések? Hány edzés fér bele egy héten?
Speciális, kimondottan az ultra beastre való felkészülés nem volt, tettem a dolgom: saját testsúlyos kőkemény edzéseket kombináltam futásokkal, heti 4, de inkább 5 alkalommal. tudtam, hogy ez a verseny sokkal hosszabb lesz, mint amit eddig valaha megcsináltam, így az utolsó héten már szinte csak a hosszú futásokra és a mentális ráhangolódásra koncentráltam.


SRTG-re szoktál járni vagy más csoportos edzésekre?
Igen, volt már rá példa, hogy ellátogattam SRTG edzésre vagy cross training, esetleg boot camp edzésekre attól függően, hogy éppen mennyi szabadidővel rendelkeztem.


Depóban mi volt? Mi minden volt a depó csomagodban?
Sosem depóztam még, nem volt benne tapasztalatom, így próbáltam a nálam tapasztaltabb versenytársaim tanácsaira, ötleteire támaszkodni az én, hosszú futások alkalmával felmerülő igényeimmel kiegészítve. Így a depó csomagomba egy cipő, egy cserezokni, két dobozos kóla, fél liter víz, 4 db sajtos croissant, uborka, olivabogyó, energiaszeletek, 2-3 csoki, szőlőcukor, puffasztott rizs szeletek (stb.) kerültek … és ezeket most kb. hosszabb időbe telt átgondolni és leírni, mint a depóban töltött időm, szóval szerintem tök felesleges volt ennyi minden oda, mert a kólán és a vízen kívül mindent a verseny után faltunk fel :) és energiaszeletet nem kell venni a következő versenyre, ez biztos :)


50 km-en nyilván volt holtpont? Melyik volt a legnehezebb és hol ért el?
Basszus, nem. Ezen gondolkodtam én is a verseny után és nem. Nem volt holtpontom! Mivel még nem futottam ilyen hosszú távot sohasem, nagyon féltem attól, hogy mentálisan összezuhanok, de ez nem történt meg! :) Minden pillanatban ott voltam a pályán, brutális ebbe belegondolni, de tényleg így volt. És testileg sem viselt meg annyira, mint azt hittem, bár másnap azért nehezebben mozogtam, ez tény, de néhány lépés után „bejáratódtak” a végtagjaim :)


Mi volt a legkönnyebb / legnehezebb része a pályának? Mennyire volt könnyen futható?
Bár tűző napon vitt a pálya sok helyen, de nekem talán azok a részek voltak a legkönnyebbek, ahol viszonylag sík terepen kellett futni, ahol a jelzésekre nem kellett figyelni, nem kellett energiát fektetni ebbe, csak futni és futni. A legnehezebb része … hm … ez jó kérdés. Nyilván a durva felfelé menetek és a depó előtti akadályról való lecsúszások nem estek annyira jól, emiatt ezeket mondanám a legnehezebbnek. A pataktól is tartottam, hogy vajon milyen hosszú lesz, mivel a tavalyi EB-n a patakban futást a sokadik kilométer után nem bírtam, mentálisan megtörtem, ami az eredményemen is meglátszott.


Ekkora távot nyilván nem lehet végig futni, de arányaiban mennyi volt a futás / séta?
százalékos arányban ne kérdezd :) :) :) a durva felfelé meneteket nem bírtam végigfutni és egy-egy nehezebb súlycipelős feladat után is meg-megálltam egy kicsit szusszanni, de ahogy megéreztem, hogy helyreállt a pulzusom, azonnal elkezdtem futni.

Gondolom volt már terepfutásod ekkora távval és szinttel. Mennyire volt terep ehhez hasonló? Az ottani tapasztalatok mennyire segítettek most?
Nem. Sosem futottam 32-33 km-nél többet, ami a már említett 2014. évi EB-n volt és ráadásul az akkori tapasztalataim miatt (megtörtem az utolsó 8-9 km-en) volt bennem egy jó adag félsz az ultra beast előtt.

gyurcso_andi.jpg


Tóth Ádi adta át az érmet a célban. Tudtad, hogy ott lesz vagy meglepi volt? Ezért volt a meghatódás vagy "szimplán" az ultra beast miatt a "nagy kő" végre legördült és azért?
Tudtam, hogy önkénteskedik Ádám, de nem számítottam rá, hogy tőle kapom az érmet. Meglepi volt számomra és nagyon örültem neki, mert Ádám hatalmas példakép nekem, amióta ismerem. és hogy a meghatódás miért volt? Nos, az első európai ultra beast-et megnyerni hatalmas élmény és büszkeség is egyben! :)


Mész a világbajnokságra most október 1-jén? Hogyan készülsz, Ádival ketten mentek?
Igen, a kvalifikációt megszereztem, jogosult vagyok részt venni a bajnokságon és szerencsére kiutazom néhány versenyzőtársammal, többek között Ádámmal együtt. Addig pedig folytatom a megkezdett munkát, szorgalmasan edzem tovább, hogy maximálisan meg tudjam tenni a bajnokságon azt, ami tőlem telik!


Van "polgári" munkád? Hogy tudod összeegyeztetni, hogy minden beleférjen? Család, verseny, meló, stb.
Van főállású munkám, emellett kell beosztanom a hétköznapjaimat. a szabadidőmben a kötelező otthoni tevékenységeken túl egyébbel nem foglalkozom, csak az edzéssel. ez az, ami éltet. Nekem ez van. A sport. A szüleim és a tesóim, akikkel általában csak hétvégén találkozom, valamint a rokonok, néha fogják a fejüket, ugyanakkor már nem csodálkoznak semmin :)


Vannak-e a futamok előtt rituálék?
A srácokat „elrajtoltatom”, bemelegítek egy kicsit és elvonulok. csak magam vagyok. nem hiszem, hogy tudatos ez, egyszerűen így alakult. valahogy kell az a pár pillanat nekem. egyedül. a gondolataimmal. és hogy felnézhessek az égre :)


Mi a bajnokok reggelije? Mit reggeliztél az ultra beast előtt?
Zabkása némi fehérjével. Természetesen az ultra beast előtt is. Én erre esküszöm :)


Milyen kütyüt viselsz versenyen, milyen cipőben futsz?
Versenyen sosincs rajtam semmilyen kütyü, az inov-8 x-talon 212 nélkül viszont eszem ágában sincs rajthoz állni :)

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://ocrmagazin.blog.hu/api/trackback/id/tr8511683837

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása