"160kg-os varacskos disznó önképpel indulva, ide érkeztem. ... Értelme kell, hogy legyen"

2017. december 11. 09:56 - sebiszabi

Interjú Ulrich Gáborral az izlandi Ultra VB előtt

24301156_1799051220167207_8266262895609598806_n.jpg

Hétvégén az év utolsó igazán nagy Spartan Race eseményét rendezik Izlandon. Az Ultra vb egy különösen durva kihívás, a világ egyik legkülönlegesebb helyén. Hó és jég birodalma, húsz sötétség és aurora borealis. Ezek várnak azokra, akik elég erősnek érezték magukat, hogy belevágjanak ebbe az őrületbe. És bakker kis hazánkban is vannak, nem is kevesen, akik felvették a kesztyűt. Köztük van Ulrich Gábor barátunk is, akit meg is kérdeztünk, hogy az indulás előtt két nappal mennyire van tele a gatya...

OCR Mag.: Be vagy már szarva versenytől? :)
Ulrich Gábor: Szabi, BE!

Azt tudjuk, hogy az izlandi móka 24 órás kör verseny lesz, de milyen egyéb részleteket kell tudnunk? Hány akadály körönként, minimum mennyi kört kell megtenni stb.?
Igen, 24 órás "no limit" verseny lesz. Teljesen pontosan sajnos semmit sem tudunk biztosra, a Spartan Race vagy nagyon ügyesen titkolózik, vagy még maguk sem tudják, hogy hogyan fog ez zajlani. Ami megalapozottnak tűnik, az annyi, hogy 8km es pályán kell körözni, amiben majd 600 m szint lesz. Az akadályokat két típusra osztották, vannak olyanok, ahol büntető kört kell teljesíteni és lesznek olyanok is, aminél klasszikusan burpee-t...

Milyen kötelező felszerelés kell az induláshoz?
Nagyon jó a kérdés! Ez a verseny mivel decemberben Izlandon lesz, ezért fel kell készülnünk a legekre kötelező jelleggel. A teljesség igénye nélkül, teljesen vízálló felsők, nadrágok, cipőknél kezdték. Aztán jött a meleg téli kabát egy olyan zsák, amiben elfér az esőruha, a kötelező elsősegély felszerelés, tartalék lámpa, lámpák, frissítés stb...
Nem bírom magamban tartani, hogy rettenetesen feszült vagyok emiatt, mert lehet tudni milyen idő lesz, miért nem futhat mindenki abban amiben akar??? Tudjuk hova megyünk, ergo kb tudnánk mit kell vinni... Még az anyagminőséget is előírták!
Mindegy, elengedtem, elengedtük a storyt, kell és kész!

OCR Mag.: De akkor a felszerelés rendben?
Mivel a kötelező lista keszekusza, volt, hogy lefordíthatatlan, igyekeztünk mindent össze szedni. Csak hogy ezeket hova tesszük, ez már a másik probléma...
Külön csoportot hoztunk létre, hogy mindenki mindenről tudjon.

OCR Mag.: Mennyire tudtad a felkészüles során demózni ezt a végtelenül monoton terhelést?
Sajnos pontosan modellezni ezt nem lehet pontosan a zord körülményekre tekintettel, mert nem tudhatjuk, hogy mondjuk a 21 órás sötétségre, hogy reagálunk, se a domborzatot se a helyszínt nem ismerjük. De többen a csapatból tréningeztünk éjjelente - ennyit tudtunk tenni. Többen a csapatból azért túl vannak több 12 óránál hosszabb versenyeken, rutinos versenyzők. Talán itt is én leszek a kakukktojás, de igyekezni fogok megígérem!
Szóval a munkámból kifolyólag egész nap kint vagyok sokszor éjjel is, ezzel talán nem lesz gond. Egyszer lenyomtam egy 24 órás teszt napot, ahol majdnem 70 kilóméterig jutottam, úgy hogy 3-4 óra pihi volt a napban és 300 burpee-t nyomtam. 3 napig azt sem tudtam melyik bolygón vagyok... Több 12 órás Hurricane Heat már mögöttem van, majd meglátjuk, ez is bizonytalan!!!

24883414_342274469579877_6240927110166378848_o.jpg

OCR Mag.: Mit mond a meteorológiai jelentés jövő hét végére? Gondolom Szikrázó napsütés és 25*fok? ;) 
Most dec 10. eszméletlen száraz hideg, durva jeges szél és hó jég minden irányból...
Hétvégére +2 és -7 fok között ígér, sok csapadékkal. Hatalmas nagy cumi, mert erre felöltözni optimálisan nem lehet!!! Jah, reng a föld, aktív a vulkán, folytassam???

OCR Mag.: Mikor indulsz, hányan mentek, mi a menetrend?
Ha jól tudom 3 turnusban foglaljuk el és gyarmatosítjuk Izland szigetét. Most hétfőn indul egy kisebb csapat, szerda hajnalban indulunk legtöbben és ha jól tudom még pénteken is érkeznek spártaiak.
Ami fix, szombat déltől telefonon nem érsz el vasárnap délig remélem, minden más kérdőjel!

 

OCR Mag.: Milyen teljesítménnyel lennél elégedett, mi a minimum és mi a dream?
Rettenetes ez a kérdés, gombóc a torkomban...
Szabi, nem tudom!!! Azzal lennék elégedett talán, ha mindenki a maximumot tudná nyújtani, éremmel térnénk mind haza. Az álmaimról félek beszélni, de maradjunk annyiban, hogy terv szerint megyek addig, amíg azt nem mondják vége van!

25270880_343723219435002_58875538_o_1.jpg

OCR Mag.: Akik hazánkból indulnak, a többségnek van sikeres UB teljesítése?
Igen természetesen, vannak és jönnek nagy nevek.

OCR Mag.: Tudom, hogy neked a legutóbbi ub nem sikerült túl jól, de HH téren viszont van tapasztalatod hosszú, nagy kitartást igénylő kihívásban. Ez most szerinted jó alap lehet ide?
Mindenképpen úgy gondolom, hogy ez nekem előny lesz, mivel itt az igazi embert nyúzó pokol 15 óra elteltével fog kezdődni!
Igen a Valca-i UB betli volt, 5 kilóméterig jutottam, a saját marhaságom, hirtelen természetem miatt, ezt el sem mondanám, mert megveszi Amerika, film lesz belőle és olyan sok versenyre fogok tudni elmenni annyi dollárból, hogy abba fogok bele rokkanni majd bele is dögleni!

OCR Mag.: Még most is annyira jó ötletnek tartod, mint amikor kiírták az eseményt? :)
Micsoda kérdések!!! Az ötlet jó, mivel ez lesz az első és szerintem itt ebben a formában az utolsó is, mindenképpen igen a válasz... Viszont az a tortúra, amíg Ferihegyen fel nem szál a gép, ez már nem embernek való. Család, munka logisztikai horror... Megannyi áldozat, súlyos döntések nagy összeveszések, csalódások övezik az utat, rengeteg lemondással jár egy ilyen verseny! Ami talán még meghatározó, az a durván 600.000 Ft

OCR Mag.: Miért volt ennyire fontos, hogy elindulj az első ultra vb-n?
Lassan 4 éve, hogy elkezdtem az utamat, egy több mint 160 kg-os varacskos disznó önképpel indulva, ide érkeztem. Közben egyszer tönkre tettem magam körül mindent, építem újra az új életem. Értelme kell, hogy legyen, asszem nem nagyképűség, de nagyon sok embert motiválok az általam kezelt oldallal és most érzem úgy, hogy ha ez sikerül, lezáródik egy út és valami új kezdődik. BIZONYÍTANI AKAROK, HOGY LEHETSÉGES!!!

OCR Mag.: Nem kis vállalkozás egy ekkora út megtervezése, finanszírozása. Voltak támogatóid vagy egyedül gazdálkodtad ki?
Köszönöm a kérdést, abban a szerencsés helyzetben vagyok, hogy vannak támogatóim, hozzá teszem, ez több energiát emészt fel, mint maga a fizikai edzés. Megtalálni a partnereket és tisztességgel helyt állni a tőlük kapott segítségért. Ez nem játék, ez is üzlet, semmi sincsen ingyen!
Itt is szeretném megköszönni:

Ulrich Hungary Kft kút.hu
GWE-Budafilter Kft
Kapacitás Kft - Ledlenser
Salomon Center
Extreme Trail Hungary SE
Nestlé - Maggi

Nagy köszönet még azoknak a magán személyeknek, akik kérték anonimitásukat, nélkületek az álmom is csak álom lenne!
Rettenetesen be vagyok gazolva, de úgy gondolom megtettem mindent a cél érdekében! A testem már képes rá, ez a fej és a szív csatája lesz!

Névsor:
Az Ultra távon indulók névsora:
Gyurcsó Andi
Szőnyi Ferenc
Nagy Kornél
Vitkai Elemér
Koller Gábor
Ulrich Gábor
Hundzsa Gábor
Basa Roland
Kempelen Zita
Kovács Amarilla
Setény Klára
Guzsal Dávid
Guzsal Linda
Kelemen Loboda Dorián
Hadászi Szabolcs
Mészáros Dóra
Gonda Zoltán
Pálinkó István
Fehér Richárd
Türkösi Ottó
Velczenbach Milán
Takács István

A Sprint távon indulók névsora:
Juhász Krisztián
Marossy Gergely
Kunfalvi Marianna
Erdővölgyi Szabolcs
Répás Balázs
Papp Ivett
Hanták Viktor
Gál András
Horváth László
Horváth Zoltán Mauriciusz

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://ocrmagazin.blog.hu/api/trackback/id/tr9513471415

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása