"..mindenki egyből segített. Köszönet érte! Büszkén és örömmel utazom ki és kicsit mindenkit magammal viszek"

2017. szeptember 28. 20:34 - sebiszabi

Interjú Tóth Ádival az andorrai SR EB után és a VB előtt

21641145_1401668483283507_1998586774867751822_o.jpg

Az interjú megjelenésének időpontjában Tóth Ádi éppen valahol az Atlanti-óceán felett repülhet, úton Tahoe-ba, ahol a Spartan Race világbajnokságon van jelenése. De még mielőtt a szombati VB-ről beszélünk, kicsit tekintsünk vissza Ádi segítségével az andorrai EB-re. Egy interjú keretében idéztük fel a kis ország nagy versenyét. 

OCR Mag.: Először is gratulálok az EB-n elért helyezésedhez, mint legjobb magyar versenyző (megint)! Ha egy szóval kéne leírnod a versenyt, mi lenne az?
Tóth Ádám: Kerek. :)

Szépen megrajzolt, hosszú Beast volt Andorrában. Ha jól rémlik mostanában rövidebb versenyeken indultál. Mennyire volt ez nehéz/furcsa/szokatlan?
Idei első beast futamom volt. Úgy alakult az év, hogy sprint és szuper távok voltak „fontosak”. Voltam már ilyen távon múlt évben, tudtam kb mire számíthatok, meg edzettünk is rá. Nem volt semmilyen különlegessége magának a távnak számomra. Egy beast amit le kellett tolni. 

Vagy inkább pont jól esett egy nagyobb távot nyomni?
Most jól kijött a lépés. Természetesen a beast táv hosszú és kemény. Ez menet közben nem esik jól. A célban viszont annál jobb érzés az a tudat, hogy megvan.

Azt olvastuk, hogy Ziska nem volt ott sérülés miatt. De a helyszínre sem utazott ki? Vagy ott volt? Tudtál vele beszélni pár szót? Miről szoktatok ilyenkor dumálni? 
Igen sérült. Kint volt a helyszínen. Még futott (kocogott) is a terepen. De versenyezni nem akart még. Gyógyul. Szoktunk beszélgetni. Az én perfekt angoltudásommal, kb. az időjárásról és a nőkről. Kicsit komolyabban: a sport a téma, ki hogy van, ki mit hallott a pályáról, mit csicseregnek a madarak. Ezen felül a jövő; mikor, hol legközelebb.

Szinte téli SR lett a hétvégére az andorrai versenyből. Készültetek erre? Csak fejben vagy pl. ruha, cipő stb dolgok terén is?
Amikor megnéztem az időjárást én 16 fokot láttam eső nélkül. Utólag fogalmam sincs mit nézhettem .. Én erre készültem. A pénteki átmozgatáshoz is kölcsönkaptam egy felsőt. Nagyon nem mentem volna másképp ha tudom előre az időjárást. Vittem az útra amit gondoltam hidegre, melegre. Majd a hidegben való öltözetet vettem fel. Vasárnapi váltóra meg szombat esti kádas mosás, szárítás és megint volt egy „tiszta”, kicsit nedves aláöltözős felsőm. Cipő és a főbb kiegészítők nem változtak.

Az első hírek szerint hatodik lettél, aztán kiderült, hogy az olasz versenyző hibázott valamit és eggyel feljebb jöttél Te is. Nektek az orrotokra kötötték, hogy mi volt a konkrét ok?
Igen 6. befutó voltam. Majd felcsúsztam az eredménylistában egyet. Mentek is a poénok, hogy pár embert kizárnak még és a dobogó is meglehet. Nem volt ott szó róla. Nem futottunk össze másnap, hogy megbeszélhessük. Engem nagyon érdekelt ezért utánajártam a dolognak. Mindig szeretem tudni, mi van a háttérben. Sokan egyből ítélkeznek. 

Viszonylag szoros lett a vége. Öten hat-hét percen belül jöttetek egy 23 km-es versenyen. Ez azt jelenti, hogy kb végig láttátok is egymást?
Igen-nem :) 1 perc a terepen már nagy távolságot jelent. Így menet közben nagyon kevés embert lehet látni. Az akadályoknál viszont látótávolságba kerülnek. Pl egy zsák vagy vödörcipelésnél. Ami szerintem nem volt extrém nehéz/hosszú. Még nem ért be az eleje amikor én kimentem. Plusz cserélődnek az emberek. Hiba. Kiesel. A többiek mennek tovább míg te fetrengesz a harmincasoddal.

Azt láttuk, hogy nem hibáztál egyetlen akadályt sem. Az élmezőny (előtted lévő négy) sem hibázott? 
Hibáztam. Töredelmesen bevallom, hibáztam. Volt egy 30-am. Egy egyensúlyos feladatot rontottam el. (2* is, a váltón is itt futottam és ott is leestem még egyszer. a különbség az volt, hogy az eb-n jobbra az eb váltón balra estem le :D) A spanyol srác aki végül második lett (első befutó csak büntit kapott) pl ötször hibázott és csinált 147 börpit. Rajniak pl 0 hibával ment végig.

21743148_1397826580334364_3101554792671507236_n.jpg

A futás is úgy ment, ahogy tervezted előzetesen?
Azt terveztem, hogy kifutom magam. Ez sikerült. A befutás után alig kaptam levegőt, megtámogattam egy kukát a társaságommal, nehogy eldőljön. A befutópólót-banánt-üccsit kb 10 perc alatt jártam végig.

Mennyire élvezted a verseny? Egy 0-10-es skálán, ahol a 0 a totális kínlódás, a 10 pedig az örömfutás? 
Azt mondták a többiek szép helyen voltunk. Én nem tudom. Nem néztem fel a lábam elől. Arra koncentráltam, ami pár méterre előttem volt. Ha szó szerint élvezném a futást, akkor szerintem még mindig ott kocognék. Az élvezeti faktort lecserélném erősségre. Kemény pálya volt. olyan 8-as.

11. Melyik volt a legjobb illetve a legszemetebb része a versenynek?
+ volt nyuszikás akadály, bár kicsit másképp, de a lényeg ugyanaz volt
- a végén volt egy hosszú felfele, apró kavicsos, vizes, havas, jeges szögesdrót
? fura volt a kőkemény homokzsák, nem volt fogása a tömbnek

Volt olyan akadály, ami a CEU-ban nem szokott lenni? 
A magasság :P Minimális különbségek voltak, újra nem emlékszem

Melyik volt a legtrükkösebb akadály - mondjuk amivel többet kínlódtál, mint tervezted?
A pallós egyensúly. Fel, fent, majd le. Ebből nekem a fel ment. Majd leestem. Jeges volt, a lábam meg havas. Csúszott.. Voltak akik megcsinálták. Gyakorolnom kell.

A EB futam után mentetek egy kört váltóban is. Mesélnél erről a versenyről egy kicsit? Mekkora táv, hány akadály, hogy voltak a váltások stb.
Egy szuper táv volt 4 részre bontva. Az első futó a „rendes” rajtból indul. A váltások a fesztiválterülettől nem messze volt kialakítva, ide futott be mindenki és indult a következő ember. A 4. utolsó futó pedig a „rendes” célba futott be. A pályaadatokat tudtuk előre. Táv, szint, akadályok. Így lehetett tervezni ki mit fut.

A váltóban hányadik futó voltál?
Megnéztük melyik a legnehezebb rész és azt vállaltam be. A 3. rész volt az, így a 3. futó lettem.

Ezt ott dumáltátok össze, vagy ez egy előre lefixált, megbeszélt verseny volt. Tudtátok előre, hogy lesz váltóverseny?
Első rendezés volt. Tudtuk előre, hogy lesz és, hogy kb ez lesz.

Amikor kvázi online néztem a második váltás után, még a hatodik volt a magyar váltó. De a végén a szenzációs negyedik helyre jöttetek fel. Hogy zajlott a verseny?
Eredményeket nem találtam még, pedig nagyon érdekelne. A pontos helyezésekre nem emlékszem, ki hova hozta a csapatot. Azt tudom, hogy én két srácot fogtam be és előztem meg.

21686081_1401669943283361_4939879329140907543_n.png

EB után, akkor arccal a VB felé, gondolom? 
Igen, most szombaton VB.

Volt a kettő között verseny (SR, bármi stb.)?
Igen. A két verseny között volt egy hétvége, amikor is egy másik rendezésű akadályfutó versenyen vettem részt. [Spartanlegion, ahol Ádi a 16-os és a 8-as pályán is győzött nulla hibával - a szerk.]

VB szereplés elnyerése sem kis dolog, de azért az USA-ba utazni nem két fillér. Ezt mennyire akadály számodra?
Ez szinte a legnagyobb akadálynak tűnt. Úgy volt, hogy le kell mondjam az indulásom, mert nem tudok kijutni. A közösségi oldalamon kértem segítséget. Amennyire nehéz volt kiírni, annyira örülök az eredménynek. Nagyon sokan mellém álltak, támogattak. Híre ment a dolognak és új szponzor is képbe került.

Sponzorok, barátok, családtagok tudnak segíteni ebben?
Szinte mindenki egyből segített. Nagyon nagy köszönet érte! Igazi összefogás volt. Büszkén és örömmel utazom ki és kicsit mindenkit magammal viszek.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://ocrmagazin.blog.hu/api/trackback/id/tr2112909878

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása