"Szeretném élvezni is a versenyzést és arra tökéletes ez a kategória"

2017. május 02. 15:09 - sebiszabi

Interjú a kouty-i competitve futam győztesével, Mészáros Lászlóval

18195136_1518911508181181_7779594799198886074_n.jpg

A hétvégi Spartan Race hétvége Kouty-ban magyar szemszögből ismét nagyon jól végződött. Majd' minden távon és kategóriában magyarok a dobogón, büszkék is vagyunk a lányokra, fiúkra. A Sprint távot a competitive futamban Mészáros László, azaz Laz The Spartan nyerte rajt-cél győzelemmel. Ki is faggattuk gyorsan. 

OCR Mag.: Most nem elite-ben indultál, hanem competitive futamban? Mi volt az oka a váltásnak?
Mészáros László: Egyszerűen a múltkori veszprémi futamban, ahogy felmértem a az akkori állapotom ez tűnt most jobb döntésnek. A másik, hogy mindenképpen szerettem volna már most megszerezni az EB-re a kijutási jogot és most ebben a kategóriában éreztem, hogy nagyobb lehetőségem van. Ez be is jött! Valahogy komfortosabban is éreztem magam, mert nem nehezedett rám akkor súly, mint az elitben.

Utólag azért megérte itt indulni, nem?
Igen, nagyon is! Életemben először tudtam futamot nyerni, de semmit sem változtat rajta, hogy a csapattal is sikerült. Egyszerűen felemelő volt! Sírtam is egy jót utána.

A pálya az adatok alapján nem volt hosszú, de az 600 m szint keménynek tűnik ezen a távon. Hogy érezted magad a verseny közben?
Az egyik legnagyobb szintkülönbséggel kialakított pálya volt, amin valaha versenyeztem sprint futamban. 7 km-en 560 méter szintkülönbség azt, hiszem elég szép kihívás. Nekem most kifejezetten feküdt a dolog és ennek köszönhetően jól is éreztem magam. Tetszett, hogy fent a hegyen sok helyen még hó volt a sár mellé, de közben meg sütött a nap.

Volt büntid? Melyik akadályoknál?
Igen most egy hiba volt a dárdánál, ami nem is igazán hiba volt. Beledobtam, de csak 2 másodpercet maradt benne, erre ott mondták, hogy 3 másodperc a szabály. Az már más kérdés, hogy az előző napi bálákat nem cserélték ki és szanaszét voltak dobálva, így kb. esély sem volt rá, hogy normálisan benne maradjon. Mindegy gyorsan lenyomtam a 30-ast, amire viszont azt mondták, hogy sebességben és technikailag is tökéletes volt. Jót nevettem!

18198413_1518911694847829_8700199274008322809_n.jpg

Volt, aki azért “panaszkodott”, hogy csonthideg patakban kúszás után a multirig és az Olympus kifejezetten nehéz volt, mert lefagyott a kéz. Ezt Te hogyan élted meg?
Az Olympust vasárnapra a sprintre kivették, így azzal nem kellet bajlódni. Nekem személy szerint nagyon jól ment a multiring és nem okozott gondot a hideg víz, mert nem sokat voltam benne és a kezemet is óvtam. Plusz a kesztyűm is csak előtte vettem fel, ami vicces jelenetet eredményezett, mert a patakban lévő szögesdrót alatt a számban volt a kesztyű. Szerettem volna szárazon tartani, ami össze is jött! Azt hiszem jó pár képet lőttek róla.

Ugyan a comp. mezőnyt verted, de mivel csapatban indultatok, ezért az egyéni címért nem mehettél fel a dobogóra, ugye? Nem gáz ez így?
Gáznak nem nevezném, mert az én döntésem volt, hogy csapatban megyek. Persze egyéniben is szeretnék felállni a dobogóra minél többször és most is jó érzés lett volna. De ez feltételes mód a múltban, így már nincs jelentősége. Bízom benne hamar sikerül egyéniben is! Az minden esetre megnyugtatott, hogy az egyéni jó futás mellé a csapat is jól ment ez azt hiszem most elégtétel volt.

Ha jól láttam Vitkai Elemér is az OCR Elite Team-mel indult. Őt is bekebeleztétek vagy ez csak egyszeri alkalom volt? Mi volt az oka?
Igen Elemér is velünk jött, mert így tudtuk ezt összerakni a csapatot, mert nyerni akartunk és a magyarok kontingens részeként újabb jó eredményt elérni. Ez amolyan kisegítés volt, ami nem szokatlan szerintem. Amúgy is nagyon jó viszonyt ápolunk és örültünk, hogy így együtt tudtunk nyerni. Ennyi!

Ezzel akkor meg is van az EB/VB kvalifikáció?
Az EB-re lett meg a competitive korosztályos kijutási jogom. Természetesen az elite jog miatt az elitben is meg fogom próbálni még az évben és a VB miatt is. Az a nagyobb cél és álom!

Az elite és a comp mezőny között mekkora a különbség? Most ezt a versenyt sikerült nagyon elkapnod vagy ténylegesen van ennyi erőfölénye az elite top futóknak, hogy ott azért a dobogós helyezés nehezebben lenne meg egyénileg?
Igen jól sikerült, de más mezőnyben! Ez egy jó kérdés, mert összesítettben is 14. lettem ez szerintem egy elit mezőnyben is szép eredmény lenne, főleg olyan sérülésekkel tűzdelt múlt után, ami nekem van. Megint nem tudtam télen alapozni a műtét miatt, szóval még messze a jó forma, de való igaz nagyon erős a mezőny és apró különbségek szoktak dönteni a top 5-6-os futók között. Nekem az még pár év, viszont reális cél.

De azért legközelebb elite-ben indulsz, gondolom? :)
Meglátjuk! ;)
Ez sok mindentől függ. A csapattól is, hogy megyünk-e elitben vagy éppen egyéniben szeretném-e megpróbálni, majd ott a versenynapon elválik. Szeretném élvezni is a versenyzést és arra tökéletes ez a kategória. Jól éreztem magam benne!

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://ocrmagazin.blog.hu/api/trackback/id/tr4712474115

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása