"Egy döntés kell és egy jó terv. Ha nekem sikerült, nektek miért ne menne?"

2017. április 20. 12:17 - sebiszabi

Interjú Ulrich Gabival a Rekordfogyás Kőkeményen, Spartan Race és Crossfit blog szerkesztőjével

17759926_280371092414927_2967846720100477439_n.jpg

Hogyan kell teljes hátraarcot csinálni egy jól megszokott kényelmesen unalmas életen? Hogyan kell hard reset-et nyomni az fotelkompatibilis életmódon? Ulrich Gabi, a Rekordfogyás Kőkeményen, Spartan Race és Crossfit blog szerkesztője megtette és közben rájött, hogy ezzel akár utat is mutathatna másoknak, akik hasonló cipőben járnak. Kislányt nevel, edz, versenyekre jár és blogot vezet - végtelenül szimpatikus élet, hatalmas tisztelet érte. Nem véletlen, hogy csomó kérdésem volt Gabihoz, aki nem volt rest és részletesen válaszolt is. Olvassátok, feldobja a napotokat! 

 

OCR Mag.: Mesélj kérlek az öt évvel ezelőtti Urlich Gabiról! Mivel foglalkozott? Hogy nézett ki? Hogy teltek a hétköznapjai? 

Ulrich Gabi: 5 évvel ez előtt? Nem is olyan nehéz a kérdés... Elég egyhangú volt, erősítettem a családi vállalkozást, hétvégente dorbézoltunk az akkori barátaimmal. Se sport se aktív életmód, csak mozi, DVD és hatalmas nagy zabálások. Igyekeztem a komfort zónán belül maradni, sajnos ez ment akkoriban nagyon. Így visszagondolva szinte hihetetlen, ha ki is mozdultam otthonról akkor is a meghatározó pont egy programnál, hol, mikor és milyen kajákat lehet beszerezni. Sejthetitek, hogy nem a reform ételekről van most szó... Kövér voltam, nagyon nagy darab, bőven 150 kg felett.

18009785_244079576066034_1661522065_n.jpg

Megvan-e még A Pillanat (így, nagybetűvel), amikor azt mondtad, hogy “eddig és nem tovább - máshogy kell élni”? Mesélnél erről?
Hogyne, mindenkinek van "EGY" pillanata! Azt tudni kell, hogy én míg élek a kilók ellen fogok küzdeni, rettenetesen hízékony típus vagyok sajnos. Többször sikerült 20kg körül fogynom kampány szerűen, de sajnos, mint általában több jött vissza, mint ami lement! Nem igazán volt nagy pillanat, inkább csak egy érzés, hogy elég! Sosem fogom elfelejteni,mikor közöltem otthon a volt nejemmel, hogy dobjon ki minden mocskot a hűtőből, spájzból mert holnaptól más világ lesz! Azt kérdezte, hogy ittam-e, vagy ha nem ittam akkor tuti lázas beteg vagyok... Jól kezdődik, ugye?

Mennyire volt nehéz elkezdeni? Hogy kezdted, személyi edző vagy internet? Vagy valami más?
Nem volt nehéz elkezdeni, mert eldöntöttem. Persze ezt most leírni egyszerűbb de így történt. Saját fejem után mentem és próbáltam azokra az információkra támaszkodni, amiket még serdülő ill. ifjúsági sportolóként belénk vertek, most már tudom, hogy baromság az egész! Nyár eleje volt, hosszú nadrág, pulóver és dzseki aztán irány a futópálya... Minden pillanatban csak arra tudtam gondolni, hogy ebbe bele fogok dögleni. Talán pont emiatt belevetettem magam az internet ezen oldalaiba. Aztán edzőkkel is próbálkoztam kisebb nagyobb sikerrel.

Jelenleg heti hány alkalommal edzel, futsz, sportolsz?
Jelenleg igyekszem aktívan tölteni a hetet, ami abban is mutatkozik, hogy munka közben is oda figyelek arra, ha van mód és lehetőség akár csak mókából is feladatokat találok ki magamnak értsd úgy, mint pl. fekvőtámasz, tolódzkodás, guggolások éppen ami jön vagy amire lehetőség van. Ugye ez csak játék, de mégis fontosnak gondolom, mert örömet okoz a mozgás!!! Az edzéseket úgy programozom, hogy heti 3 alkalommal futok és 3 alkalommal edzőterem vagy crossfit. Egy nap pihenő kell...

Mi volt az első eredmény az életmódváltás után, amire visszagondolva most is mosoly jön az arcodra és rohadtul büszke vagy rá?
Nevetni fogsz, de az első az volt mikor elég volt egy 3XL póló és le tudtam nyomni egyben 5 fekvőt. Erre akkoriban marha büszke voltam és arra is, hogy sosem felejtem el 4.2km 40 percen belül sík terepen! Aztán életem első Spartan Race versenye Svitben -18 fok 127 kilósan 2 órán belüli idővel! Most már csak nevetek rajta!

16105943_235843863534317_2295565580399841479_n.jpg

Voltak-e kemény mélypontok az életmódváltás folyamata közben. Gondolok olyanokra, hogy pl. hetek óta nem mozdult a testsúlyod és ez frusztrált, vagy megsérültél és ez hátráltatott stb?
Persze, ez sajnos vele járója a sportnak és minden olyan dolognak amiben akármilyen rendszer van. Az első durva kg stop 130kg volt, itt stagnáltam vagy 3 hetet és tiszta idegbeteg voltam, hogy nem megy fáradt vagyok abba hagyom végeztem! Emlékszem, jól be is zabáltam, össze hánytam magam tudom hihetetlen ugyan, de ez erőt adott a folytatáshoz!

Volt korábban komolyabb/bármilyen sport múltad?
Talán ami kiemelkedő, az a kosárlabda, ezt versenyszerűen csináltam NB1 "A" csoportjában Dombóvár színeiben mint Junior bedobó játékos voltam, heti 5 edzés, hétvégén pedig meccs.

Akkor hogy “sikerült” összeszedni a túlsúlyt? (Nem genyóságból kérdezem, nekem is sport után ugrott fel egy laza 30-as, kíváncsi vagyok, hogy van-e párhuzam?)
Van párhuzam igen, akkoriban ennyi edzés mellett igen komoly mennyiséget ettem és egy boka sérülés miatt ez elmaradt, de a kaja ugyanaz, sőt még több hiszen egy kis depresszió is közre játszott. Hihető egy év alatt kb 30kg hízás??? Na, innen indult minden!

És akkor egyszerűen elért a Spartan Race mozgalom szlogenje, hogy a kanapétól az ultrabeastig?
Ha teljesen őszinte szeretnék lenni, engem a saját tohonyaságom érintett meg, az SR "csak" egy eszköz volt az elején ahhoz, hogy kiegyensúlyozottabb aktívabb sportos életem legyen. Egy új célt adott, ami bizony rohadt fontos dolog!!! Itt meg kell említenem Császár Zitát, aki belevitt engem és örökre hálás leszek neki ezért!!!

Az általad vezetett blog nevében erősen hangsúlyos a Spartan Race. A versenynaptáradban csak SR versenyek vannak, vagy más versenyeken is kipróbálod magad?
Bárhol ahol erről kérdeznek mindig elmondom, hogy nekem a SR sokkal többet adott mint pusztán a sport élményét. Olyan baráti, haveri és üzleti kapcsolatokat adott, ami bizony mára meghatározó tényező lett az életemben. Tokaj SRTG tagként debütáltam és nagyon nagyon köszönöm, hogy ez a remek csapat befogadott és mint egy nagy család tudjuk egymást támogatni. Persze más versenyeken is voltam és egy-kettő nagyon érdekel. Eddig ami nekem nagy kuriózum az a Redbull400, itt egy síugró sáncon kell megtenni kb 400m-ert természetesen felfelé... 75-80fokos emelkedő, ez kinyírja az embert rendesen!!! Aztán volt itthoni Trail versenyek, ahol szebbnél szebb helyeken kalandoztunk. Kacérkodok rengeteg extrém versennyel. Fő az, hogy átlépjem a saját tűréshatáromat!

Eddig hány SR-n voltál? Ez a szám évről-évre növekszik?
A pontos számot hirtelen nem ismerem, de 15-nél több plusz a Hurricane Heat versenyek. Növekszik, ez olyan mint valami függőség!

gabacross.jpg

Sajnos az SR nem egy olcsó mulatság. Nem firtatni akarom az anyagi helyzetedet, de éves szintre kiszorozva a versenyek nevezési díjait, nem nehéz belátni, hogy kell, hogy legyenek kompromisszumok (saját tapasztat is). Hogy tudod, tudjátok ezt kezelni?
Úgy gondolom itt az a pont, ami a hobbyt igazán komolyabbá teszi. Éves szintem mondjuk öt versenyt tételezzünk fel, hogy nem kell 7-800 km-t utazni érte, úgy gondolom már ez sem olcsó dolog. Igazából itt a regisztrációs költség a legkevesebb. Egy komolyabb szezon mondjuk 15+ versennyel utazással szállással és a szervesen hozzá tartozó dolgokkal (futócipő(k), mezek, étrend kiegészítők) hamar milliós tétel lehet! Ebben természetesen nincsenek tengeren túli versenyek, se EB se VB. Még bírom bár igen nehezen anyagilag, folyamatosan áldozatokat kell hoznom. De ha egyszer hiszek benne és példával járok más emberek előtt, úgy gondolom folytatnom kell az utamat. Viszont a SR nem feltétlenül erről szól, nem kell mindegyiknek állandó résztvevője lenni, lépd át a saját határaid, asszem ez itt a lényeg!

Valamilyen donációra, támogatási rendszerben nem gondolkodtál még?
Folyamatosan keresem a lehetőségeket, támogatókat, mecénásokat hajtok, sajnos eddig elég kevés sikerrel! Folyamatos megjelenést tudok biztosítani a médiában mezeken autókon reklám felületet, direkt értékesítésen is gondolkodtam már. A blogom heti szinten 100 ezer megtekintéssel bír és rohamosan fejlődik, novemberi alapítás óta majd 2500 követő áll mögöttem. Szóval szükségem van támogatókra, mert a komoly tervekhez, extra teljesítményhez sajnos bő pénztárca szükséges!

Blogot üzemeltetni, friss anyaggal jelentkezni sok meló (átérzem :)) - jut idő alvásra is? :)
Aludni? Az mi??? Ez persze csak vicc, de tény és való, hogy rengeteg vele a munka, mert hitelesen tiszta szívvel csinálni valamit, mindig nagy meló, de úgy gondolom, hogy csak így van értelme, ha hiteles az ember! Hosszú távra tervezek, jönnek a pozitív visszajelzések, fél év alatt több életmód váltásról nagy fogyásokról és sport eredményről tudok beszámolni és ez hatalmas energiát ad a mindennapokra! Szóval én segítek, ők pedig engem támogatnak el sem tudják képzelni milyen nagy mértékben!
Nézzetek be hozzánk, egy kattintást és egy likeot úgy gondolom megér!
https://www.facebook.com/gabbacross

Meló és család mellett hogyan fér bele ennyi verseny és edzés? Nyilván támogatnak, ahogy tudnak, de hogy oldod meg, hogy ne azt érezzék, hogy tőlük veszed el az időt!
Rátapintottál a legeslegnehezebb dologra, ami ezzel az élettel sajnos vele jár! Folyamatosan bűntudatom van ezek miatt, bár próbálom az edzéseimet úgy programozni, hajnalban vagy késő estére, hogy a lehető legkevesebb időt vegyek el a családomtól. De tünemények és támogatnak! Ha verseny hétvége van, akkor mint egy flúgos futam együtt megindulunk és mini villám nyaralást próbálok kreálni addig, amíg én majd' meg döglök a pályán!

18010413_2194429193989128_466090581977770846_n.jpg

Azt láttam, hogy a kislányodat már “belerángattad” a SR miliőbe - párod mikor sarazza végre magát össze? Vagy már meg is tette? :)
Igen, Sára baba bele csöppent és vérszagot kapott! :D Finoman gondoltam belevinni, de annyira tetszett neki a sározás, a mini akadályok, a sok résztvevő és a nagy felhajtás, hogy közölte, innentől kezdve jönni fog velem minden hova és egyszer Övé lesz az aranyérem! Imádom a kis pockot, tiszta szívvel folyamatos mosollyal az arcán meséli a verseny élményeit amerre csak járunk. Lassan az oviban le lesz tiltva, mert edzi a többieket, persze csak játékból! Anett készül már a keresztségre, én úgy gondolom,júliusban Lengyelországban Krynicán a trifekta hétvégén, bele fog fagyni a hegyi patakba! Folyamatosan halálra aggódja magát, félt még a dárda hajítástól is! Úgy, hogy nekem a trifekta hétvége quattrofekta lesz, mert ugye egyedül nem hagyom és vele is egy sprintet végig kell majd másznom! :) Csak zárójelbe mondanám, hogy az évad egyik legdurvább helyszíne lesz ez, ha ebbe nem döglök bele, örökké élni fogok!!!

Mi a cél? Mikor fogod azt mondani, hogy most már jól érzem magamat a bőrömben - megérkeztünk?
Szabi, teljesen őszinte leszek. Sosem lesz nekem olyan, hogy megérkeztem! Már most jól érzem magam a bőrömben, van egy gyönyörű kislányom, van egy párom aki támogat a nap 24 órájában, a családom kritikái tartanak a földön és az új barátaim akikre mindig mindenben számíthatok. A blogomon keresztül rengeteg embert érek el és ők is engem, kialakult egy pozitív miliő amire nagyon vigyázok az oldalamon. Folyamatosan fejlesztek, képzem magam és tűzök ki újabb és újabb célokat. Vannak olyan pillanatok, hogy kurva jól érzem magam, persze ez fokozható még, de reálisan kell a dolgokat látni és ha egyszer valami csípőből jön, ott már közel a cél! A napokban létre hoztuk az EXTREME TRAIL HUNGARY S.E-t. amivel nagyon komoly terveink vannak a jövőre nézve! Bízom abban, hogy erről még majd beszélgetünk egyszer, addig egy kicsit szeretnék még titkolózni, nem szeretném most még a részleteket leírni, de be fog robbanni a köztudatba ezt garantálom! Addig pedig teljes gőzzel, a hét összes napján ezen dolgozunk, mert mindannyian rohadtul ráérünk, de hát ez a fanatizmus és a hivatás!!!

Nagyon szépen köszönöm a felkérést, igazán megtisztelsz. Az olvasóknak pedig üzenni szeretném, hogy sokkal könnyebb változtatni mint az ahogy elképzelik! Egy döntés kell és egy jó terv. Ha nekem sikerült, nektek miért ne menne???
Ne feledjétek, A HOLNAP, MA KEZDŐDIK és a SPARTAN RACE, TÖBB, MINT SPORT!!!
Én most így élek ebben a szellemben és működik!

Szólj hozzá!
Címkék: urlich gábor

A bejegyzés trackback címe:

https://ocrmagazin.blog.hu/api/trackback/id/tr1312438659

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása