"halmozottan hátrányos helyzetű gyermekek fogják kapni a pénzt. Az, hogy kiknek és mennyi? Először nézzük meg, hogyan rendelkezik a jó Isten és meglátjuk.."

2018. május 03. 15:46 - sebiszabi

Interjú Tóth Zsé Ferenccel, a Tündérkör Alapítvány kuratóriumi vezetőjével

31727745_2155004861395791_5982731410006343680_n.jpg

Az OCR és jótékonykodás valahogy úgy alakult, hogy kéz-a-kézben jár. Elég a Spartan Charity futamaira gondolni, de ezen kívül is rengeteg példát lehetne hozni. Csodás dolog ez, így van ez nagyon jól, főleg azért is, mert így olyan arcokkal sikerül megismerkedni, mint például Tóth Zsé Ferenc, aki a Tündérkör Alapítvány kuratóriumi vezetője és nem mellesleg óriási akadályfutás rajongó és versenyző is. Nem nagyon volt kérdés, amikor beszéltünk, hogy az OCR Magazin segít az Alapítványnak minél több emberhez eljutni. 

Kérlek pár szóban mutatkozz be az olvasóknak! Mit kell rólad tudni?
39 éves múltam. Adataim igen tekintélyesek, mert 198 cm 126 kg vagyok. Ezt azért tartom fontosnak, mert a futás közben mindent triplán élek meg, ugye. Ahogy megszülettem árvaházba kerültem, az okát sajnos nem tudom. 18 éves koromig ott nevelkedtem, bár már 14 éves koromba kitettek albérletbe - ami akkor bevett szokás volt. Kidobóként dolgoztam 14 évet miután rájöttem, nem az az én utam. 28 évesen mentem el érettségizni, előtte szakács szakmát szereztem. 11 éve kezdtem az érettségivel és azóta folyamatosan tanulok. Volt, hogy ebből 4 évet egyszerre két suliba jártam párhuzamosan. Azóta 2 felsőfokú szakmát szereztem: Gyógypedagógóai asszisztens, Pedagógia és családsegítő szakokat. Közben csináltam egy vagyonvédelmi sulit is. De a nagy csattanó a Bölcsésztudományi Kar Politológiai szak és az Állam és Jogtudományi Kar Igazságügyi diplomái voltak. Ez évben tettem le a középfokú nyelvvizsgát és jelentkeztem a Miskolci Állam és Jogtudományi Kar Jog szakára, ami ugye az esetemben már a Doktori címet jelenti, ha sikerül. Ezeket a szakokat, képesítéseket saját erőmből és diákhitelből finanszíroztam. Nekem ugye ez a lakáshitel...   
Jelenleg az Emberi Erőforrások Minisztériuma Debreceni Javítóintézetében dolgozom mint az előzetes részleg speciális csoport felügyelő tanára, már negyedik éve. Azért fontos ez, mert ugyanebben az épületben nőttem fel, hiszen az árvaház is itt volt anno.

31766155_2155004648062479_4433960288898777088_n.jpg

Nyilván nem meglepő, hogy az akadályfutás hozott minket is össze. Mióta jársz OCR versenyekre? Miért kezdted el?
Thai-boxoltam hobbi szinten évekig, majd 3 évig box jött. A bal szemem teljesen vak a jobb meg nagyon rossz tehát azokat abba kellett hagyjam és így jött a futás.

Mi volt az első? Spartan Race gondolom?
OCR versenyen először 2016-ban Spartan Race Sprint Visegrádon voltam.

De más szervezésű versenyre is jársz? Mindenevő vagy ebből a szempontból? 
Minden Spartanon indulok. Szeretem, főleg az ott induló embereket. De voltam már Pannonhajsza, Extreme Trail, Hun Harcos stb. versenyeken. Tolom mind.

31743640_2155004684729142_2274839405535428608_n.jpg

Oké, ez a hobbi, de civil életedben egy alapítványt vezetsz, a Tündérkör Alapítványt. Mesélnél pár szóban erről? 
A Tündérkör Alapítvány egy 25 éve tartó barátság valóra váltása, hiszen sz elnökkel már anno megálmodtuk. Cél az olyan kölykök segítése ami én is voltam.

Egy sajnálatos tragédia, a hajdúszoboszlói hármasikrek anyukájának halála kapcsán hallottam rólatok először tavaly. A bajban elképesztő. országos méretű összefogást sikerült az alapítványnak levezényelni. Tartod, tarjátok a kapcsolatot a családdal? Mennyire sikerült (ha lehet egyáltalán) a családnak rendezni az életüket a tragédia után?
A “hármasikrek” tragédiája máig egy kiemelt segítőprojektje alapítványunknak hiszen folyamatos kapcsolattartás mellett igyekszünk mindenben segíteni a családnak amiben kell. A kicsik jól vannak. Fotók fent vannak a weboldalunkon, és folyamatosan beszámolunk az életük nagyobb történéseiről.

Hogy támogatja az Alapítvány a családot? Gondolom, az összegyűlt pénzt nem adtátok oda az apának egyben...
Az apuka és családi háttere rendezett és a saját lábán áll. Három és fél hét alatt több mint 50.000.000 Ft jött össze melyet komoly intézmények felügyelete alatt a családnak természetesen át is küldtünk. 
És de, egyben utaltuk át az összeget, hiszen nem mi rendelkeztünk az összeg felett, ugye a Tündérek neki küldték és nem nekünk. Ajánlásokkal persze tettünk, amit az apuka meg is fogadott pl: jelentős összegű babakötvények, lakásteremtés..

31913735_2155004691395808_5186397559400169472_n.jpg


Kívülállóként és egy kicsit szkeptikusként is muszáj megkérdeznem: nem óriási nagy a felelőssége az Alapítványnak ekkor a pénzek kezelésében? Gondolom feddhetetlennek kell lennetek, mert pillanatok alatt válik hiteltelennél az egész? Annyi rossz példát látni és hallani.
A felelősség, hogy ennyi pénz gyűlt össze a számlánkon az hatalmas pozitív teher volt egészen addig, míg átutaltuk a kedvezményezett számára. Komoly szakmai vezetők közreműködése mellett tettük ugye ezt meg, hiszen itt nem lehet hibázni. Vannak törvények, rendeletek, szabályok amiknek meg kellett felelni ahhoz, hogy úgy utaljunk, ahogyan az elő van írva. Sikerült. Alapítványunk saját menüt nyitott a “hármasikreknek” és egy évben kétszer számot is szeretnénk adni a kicsik és a család helyzetéről. Bárki bármikor melléjük állhat bármiben, részleteket az oldalunkon mindenki megtalálja.



Az alapítványnak az ilyen eseti “kampányain” kívül milyen más állandó programjaitok vannak? 
Sok igen igen komoly és nagy tárgyi súlyú projektünk létezik most már.  Mindegyiknek a lényege az, hogy olyan innovatív ötletekből megvalósuló tevékenységet folytassunk mely alapján segíthetjük a halmozottan hátrányos helyzetű gyermekek életvitelét. Ilyen például a TündérFutás.  Az gondolom nem kell ecsetelnem, hogy miért pont futás.  Ez egy összetett formája a segítségnyújtásnak.  Hiszen a fiatal generációt arra próbáljuk sarkallni, hogy sportoljanak, miközben a helyszínen pénzadományozásra is lesz lehetőség.  Ebben az évben már a második TündérFutást rendezzük, ahol előreláthatólag 1200-an indulnak majd. Tavaly 457.850 Ft jött össze amit mi 600.000 Ft-ra egészítettünk ki. Három, gyermekekkel foglalkozó intézmény között osztottuk szét és az elköltésüket is felügyeltük. Mindez INGYENES! Befutóérem is lesz és természetesen kiegészítő programok is.

31880738_2155004738062470_912416431386132480_n.jpg


Milyen távokon indulhatnak el a jótékonysági futáson a vállalkozó szellemű sportolók?
Az indulók 1.5 km 2.5 km 5 km 7.5 km távokon indulhatnak.

Mennyire sikerült neked, mint gyakorló akadályfutó, megszólítani az hazai OCR színtér versenyzői, szervezőit, “celebjeit”?
Rengetek OCR tag segíti munkánkat. A Spartan Race Hungary, az Extreme Trail Hungary SE, a Hun Harcos vezetése is igen sokat tesz azért, hogy minél szélesebb körben ismerjék a rendezvényünket és hogy minél többen jöjjenek el arra. Tóth Ádám pédául videóüzenetet is csinált toborzásképpen és úgy néz ki, hogy eljön ő is. 


Mire számítasz a június 2-i futáson, hányan leszünk?
Tavaly 650-en álltak rajthoz. De a helyszínen további 700 nézelődő, hozzátartozó volt. Most szeretnénk duplázni.

31870866_2155004771395800_5571393389816971264_n.jpg


Mire gyűjtitek idén az adományokat a II. Tündérfutáson?
Mindenképpen 14 év alatti, halmozottan hátrányos helyzetű gyermekek fogják kapni a pénzt részarányosan elosztva, természetesen az összeg és az elosztás is nyilvános lesz. Az, hogy kiknek és mennyi? Először nézzük meg, hogyan rendelkezik a jó Isten és meglátjuk.


Hol lesz pontosan a futás, milyen környezetben?
Erdőben lesz a futás, a Debrecen Nagyerdőben,  egy természetvédelmi területen. Külön engedélyekkel tudtuk ezt újra elérni. Tavaly is itt volt. 

Tehát szeretnénk újra a terepen maradni hiszen ez a mi pályánk, ha már az OCR rajongásukra gondolok. Apropó...jövőre úgy néz ki, jelentkezünk egy TündérFutás OCR változattal is Budapesten egy általatok is jól ismert akadályfutó sorozattal együttműködve. Az kicsit keményebb lesz, de hát állandóan újat és újat akarok...

31882822_2155004711395806_4254357577057435648_n.jpg

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://ocrmagazin.blog.hu/api/trackback/id/tr9513886850

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása