3. Zillingtaler Celtic Warrior & Ultra Warrior, 2018.03.03. @ Zillingtal (Ausztria)

2018. március 06. 13:42 - ocrguest

Változatosságra vágytam...

zwc_cover.jpg

A hétvégén nem is olyan nagyon messze tőlünk, az ausztriai Zillingtalban rendezték meg immáron harmadik alkalommal a Celtic Warrior elnevezésű OCR versenyt. A rendezvény 7, 15, 50 és 50 km-en kínált kihívást az indulóknak és kis hazánkból is egészen sokan jelentek meg, hogy megméressék magukat a 2018-as OCR szezon elején. Erőfelmérőnek (is) ideális volt, de inkább olvassátok Bölcs Zoltán írását, aki a 15 km-es távon ment egy nagyot. 

Sok-sok tavalyi Spartan verseny után (25 futam, 7x-es trifecta) más versenyeket is szerettem volna kipróbálni. Többek között Celtic Warrior, Predator Race, Strong Viking stb.
Az igazsághoz tartozik, hogy a tavaly őszi sűrű versenysorozatban már egyre nagyobb fájdalmakkal versenyeztem, a csípőm a futamok során egyre hamarabb jelentkező fájdalmakkal kezdte feladni a harcot, ezért az utolsó eplényi futamot már rossz emlékekkel zártam.

Zimányi Gábor edzései mellett különféle alternatív kezelések után kezdtem bele az idei évbe.  
Varga Zoltán Csabától (aka. Varga's Creation) hallottam, hogy érdemes kipróbálni a szombati versenyt, mert kemény megpróbáltatásnak ígérkezik az első "tavaszi" hónapban, ami végül igen téliesre sikeredett. Már vagy 2 hete mínuszok, havazás, befagyott tó, és naponta különböző, a szervezők által készített vicces "promó" videók ijesztgették a nevezőket - köztük engem is. Ennyire már régen izgultam verseny előtt, mert pontosan nem lehetett tudni mire vállalkoztam.
" - Lesz tóban úszás...?"
" - Á..hideg van ahhoz..."
" - De hát csak mutogatják...."
" - Nem merik! "
De. Merték!!! Sőt! Máshol nyáron nincs ennyi vízben gázolás...!!!  Neoprén ruha? Persze...honnan? Marad a csapatpóló, azt lesz ami lesz! Nem wellnessezni jöttem, hanem egy új versenyt kipróbálni, úgyhogy szedd össze magad - kavarogtak a gondolatok a fejemben.  
28768512_1605649172883726_996010218_o.jpg
Verseny napja előtt párommal kilátogattunk megnézni a helyszínt és átvenni a rajtcsomagot, amit jóval idő előtt is megkaptunk.
Kíváncsiak voltunk a fesztivál területen és a környéken levő akadályokra, hogy tudjuk mire számíthatunk. Első benyomásunk, hogy nem a  megszokott "menő" akadályokat találtuk, inkább a terep adottságait használták ki. 
Az ijesztgetős tavat nem találtuk, mert az a másik faluban volt, legjobban ettől féltem, viszont láttunk rengeteg palánkot, konténereket gumikkal tele,építkezésnél használatos állványzatokat egymás után, stb.
28810516_1605643546217622_453868117_o.jpg
Négy táv közül lehetett választani. 7+,15+,30+,50+ km. Egy kör 16km-e volt, és ezt duplázták a 30+-osok, és triplázták az ultrások.
Én óvatosan a 15+ km-es távra neveztem, úgy éreztem, még többre nem vagyok felkészülve.
Mire szombaton reggel kiértünk, az ultrások épp a második körüket kezdték el, és nem volt őszinte a mosolyuk. Köztük láttuk meg Németh Józsikát Elvis-t is fagyott kézzel, meggyötört arccal, aki mégis elindult a következő körére, és Tóth Ádámot aki a 30+ távon épp a második helyen küzdött az elemekkel.
Rajt előtt még néhány magyar ismerőssel összefutottunk (Vitkai Elemér, Gyurcsó Csaba,Kalmár András, Kolozsvári Viktor, Kalmár Sára), és együtt álltunk rajthoz.
28810958_1605647799550530_2005270764_o.jpg
Egyszerre indították a mezőnyt, és olyan sűrű, akadályokkal teli szakaszokkal kezdődött a verseny, hogy érdemes volt "megszökni" az elején, hogy ne sokat torlódjunk, ami nekem nem éppen sikerült maradéktalanul, ezért az elején lemaradtam Eleméréktől.

Ezek a sűrű akadályok raklapokból és gerendákból álltak, amiket a fákra erősítettek, ezek átmászós és kúszós feladatok voltak, ami egy kilométer alatt rengeteg energiámat kivette az elején. Ezt követte a fesztivál területen levő akadálydömping, majd kezdődött az (igazi!!!) terepfutás úttalan utakon, szántóföldön, hóban-sárban...
Többször belevezettek vízzel teli árkokba, ami sokszor csípőig ért, és a jégdarabok verdesték a lábamat, viszont utolértem a fiúkat. Számomra véget nem érőnek tűnő kúszások jöttek, ami nem a megszokott szögesdrót, hanem háló alatt volt, aztán pontosan szalagozva az erdőben (nem az utakon!) kidőlt fák alatt - felett, meredek emelkedőkön és lejtőkön, néha spanifereket tettek ki segítségül a fel- és leereszkedéshez.
Kb 10-11 km-nél értünk a tóhoz,  ami kezdetben csípőig ért, itt átbújós akadály is volt, aztán egy fából épített ferde falról kellett leereszkedni a mélyebb jeges tóba. zsákcipeléssel melegedtünk a víz után azonnal, majd egy-két nehézség után (pl emelkedős nylonon felfele kúszás) indultunk a maradék kb. 5 km-es szakaszra a cél felé, ahol azért még egy 1 km-es zsákcipelést beiktattak, hogy jól érezzük magunkat....Innen kb. csak futás a cél felé,közben azon agyaltam, hogyan tartsam életben, jéggé fagyott ujjaimat....nem tudtam eldönteni, levegyem, vagy hagyjam magamon a vizes-sáros kesztyűmet. Időközben megpillantottam a célterületet, és hipp-hopp elmúltak a fájdalmak!  Aztán még egy kör a már említett fesztivál területén levő akadálydömpingen visszafele irányban is, és érkezés a célba.
28767961_1605644316217545_1838310572_o.jpg
2 óra 14 perces időmmel 14. helyen sikerült beérnem legjobb magyarként ezen a távon.
Összességében nagyon kemény verseny volt, amit előre nem gondoltam volna. Örülök, hogy a 15 km-es távot választottam: nem biztos, hogy elindultam volna újabb körre, pedig 2019-ben ez lesz a cél.

A szervezés nagyon szimpatikus és rugalmas volt, több frissítő pont, táblákkal, szalagokkal pontosan jelölt útvonalak. Ezek elnyerték a tetszésemet. Ügyességi feladatokra nem fecsérelték az idejüket az osztrákok (büntető feladatok  sem voltak....mondjuk nem volt mire...egy multirig szerű akadály volt, ami vagy sikerült, vagy nem), menni, mozogni kellett elejétől a végéig, különben megfagytam volna! :) 
28879129_1605645486217428_340659839_o.jpg
Mindenki büszke lehet rá, aki teljesítette bármelyik távot (ugyanis jó páran feladták), pláne azok a honfitársaink, akik dobogóra állhattak! 
Jó volt kipróbálni, jövőre is itt a helyem!
Beszámoló és képek: Bölcs Zoltán
Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://ocrmagazin.blog.hu/api/trackback/id/tr6413719448

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása