"az érzés amikor harmadjára hívnak fel a dobogó legfelső fokára - hihetetlen volt!"

2017. november 22. 09:00 - sebiszabi

Interjú Tóth Ádival a görög trifecta hétvége után

23592231_1471725209608501_6826554645589717980_o.jpg

Ádi, persze már mind fújjátok, az első görög Spartan Race trifecta hétvégét úgy abszolválta, hogy mindegyik távon sikerült első helyen befutni. S mint ilyen még nem volt a történelemben, szóval naná, hogy megkérdeztük róla. Aztán lett még szó egy kis Eplényről, meg minden másról is. Kicsit mondjuk Pöti ránk is ijesztett, de inkább olvassátok el az interjút:

OCR Mag.: A Fb-on az írtad gyors beszámolóban, hogy ‘Egy jól sikerült hétvége..’. Hát, ami történt, konkrétan egy darabka SR történelem. Te is úgy tudod, hogy ember még ilyet nem csinált? Belegondoltál már ebbe?
Tóth Ádám: Úgy gondolom, hogy tényleg jól sikerült. Akkor nem nagyon foglalkoztam ezzel. Jó érzés volt. Mostanra kezd beérni, hogy ez nem csak egy sima hármas győzelem volt. Ez kicsit több annál. Nagyon örülök neki, hogy így összejött.

Mennyire készültél erre a hétvégére? Eplény után mintha azt mondtad volna, hogy ott van vége a szezonnak? (Vagy csak a sör beszélt belőled….;)) Bár az is igaz, hogy vasárnap ott még egy Sprint győzelem azért belefért…
Az eplényi beast után valóban azt mondtam, hogy itt a szezon vége. Jól indult Veszprémben és jól zárult azon a szombaton. Ennek ellenére nem engedtem el a vasárnapi sprintet. Bár fáradtnak éreztem magam, mindent megtettem, hogy kihozzam mindazt, ami még bennem volt.
Eplényre időzítettünk, az volt a fő verseny. Utána sem volt megállás, mert bár kicsit nyaralós, lazulós verseny lett betervezve spártába, még is csak egy trifekta hétvége és én olyat csak képről láttam azelőtt.

Még mielőtt rátérnénk a versenyre, mennyire érezted az erőt, felszabadultságot a hétvége előtt? Azzal a szándékkal érkeztél, hogy itt triplázás lesz?
Úgy érkeztem oda, hogy majdnem nem is mentem. Az utolsó héten vettem rá magam (amikor már rég megvolt a repülő/szállás, úgy minden!), hogy nevezzek. Ez egy drága mulatság volt. Csak a beast-re neveztem. Úgy voltam vele, ha nem nyerek jegyet akkor nem indulok a vasárnapi futamokon. Szívem szakadt volna meg.. Volna.. De ezt gyorsan ki is zártam a fejemből. Mert nem volt opció, hogy nem indulok a másnapi szuperen ahol is nyerek egy jegyet a sprintre.

Mikor érkeztetek Sparta-ba? Volt idő várost nézni? Hogy tetszett a város, mennyire hatja át ott a mindennapokat a történelmi spártai hagyomány?
Péntek este rajtszámfelvételre érkeztünk. Nagy buli volt. Hangos zene, arcok, és a szobor, amit nagyon szerettem volna látni és megérinteni én is.
Nem sokat láttam magából Spártából. Ahogy futás közben sem néztem körül. Nekem nem fér bele. A videóról láttam, hogy tök jó helyen futottunk. (Ez lehet az én heppem, de pl. toltam egy gélt és a kezemben vittem elég sokat az üreset, mert nem akartam lassítani míg elteszem a kompressziós száramba a szemetet.)

Azt láttuk az élő videókon, hogy ókori görög jelmezbe és díszletbe öltözött minden. Jó hangulat volt a verseny előtt, vagy talán már egy kicsit sok volt?
Én szeretem a cirkusz. Ez kellett. Ez belefért bőven. Szerintem feldobta a teret, a rendezvényt.

Az elite futam első pár száz méterét a dombra felfelé menetelve tettétek meg spártai díszbe öltözött katonák felvezetésével. Mennyire volt ez fura, szokatlan vagy meglepő ez a nascar-os repülőrajt?
Történelmi műemlékeknél haladunk el és ott tilos volt a futás. Jól nézett ki a felvezetés, meg kellett is a séta a szervezés szempontjából.
Nekem az emberekkel volt bajom. Az egyik csóka mellettem (üdvözlöm utólag is!) séta közben oldalra nyúlt és fogott nehogy előtte sétáljak. Konkrétan visszatartott. Amikor kiértünk a kapun lehetett elkezdeni a futni. Itt láttam utoljára. Nem értem ezeket az embereket mit gondolnak. Miért csinálják..? Ne csinálják!

23592246_1471724422941913_3748605575110847627_o.jpg

Mi tudni a pályát építő csapatról? Ugyanazok, aki a többi mediterrán versenyt viszik, vagy mert első görög, az amcsik keze is benne volt?
Nagyon szeretnék több mediterrán referenciát :D
A beast pálya tényleg nagyon színvonalas, változatos, sok akadállyal volt kialakítva. A levágott super és az azt levágott sprint pályákhoz képest.

Azért kérdezem, mert az élő videókat és az összefoglalókat nézve, egészen ötletes, átgondolt és itt-ott szemét megoldásokat alkalmaztak. Hogy tetszettek a pályák?
Beast: Jó hosszú majdnem 28km, össze-vissza, le-fel, jobbra-balra. Én általában tudom merre van észak, vagy merre van a versenyterület. Tudom, hol a hegy és kb merre vagyok arccal. Itt több részen elvesztem. Csak mentem a jelölésen :D
Az akadályok nehezek voltak, voltak összetett akadályok is. pl lánccipelés közben kellett dárdát dobni. Vagy patakban volt pár palánk. A memória feladat sem a szokványos karaktersorozat volt.
A szuper táv már nem volt olyan változatos, vagy csak én nem tudtam úgy élvezni.
A sprinten meg elindultunk és jött is a befutó.

Jó néhány olyan akadály volt, ami a CEU-ban nem túl ismert vagy gyakori. Problémát nem okozott, ezt láttuk :), de mennyire jöttek ezek be? Melyik volt az kedvenc új?
A vidd fel a láncot a hegyre majd ott a szélben dobj dárdát egy kis pajzsra; az bejött. Nehéz volt. Vagyis inkább erősnek kellett lenni és közben koncentrálni is kellett.

A beast verseny jó hosszúra (28 km?) sikerült, ám mégis alig húsz másodperc volt az előnyöd. Végig ennyire együtt volt az eleje?
Igen, nem.
Valóban közel volt a befutónál a 2. helyezett. Volt, hogy nagyobb előnyöm is volt. A végére elfáradtam és rám tudott futni. A multirig-en sok múlt, hogy ki hogyan kapaszkodik át. Nekem sikerült jó lendületesen átmennem és kb ezzel (is) sikerült megnyernem a futamot.

Végig elől mentél?
Igen. A pályán végig elől futottam.

A beast végén látszott a célban, hogy kifutottad magad, de ami a legszebb része volt a dolognak, az olasz srác végtelenül sportszerű viselkedése. Ismerted korábbról Luca-t, vagy ott a versenyen bratyiztatok össze?
Találkoztunk már előtte. Most a rajt előtt váltottunk is pár szót. És nagyon remélem sokat látjuk még egymást.

A Supert nem követtem, csak az eredményt láttam. A beast-hez képest mennyivel volt szorosabb és élesebb a futam? Milyen hosszú volt a pálya, melyik részeket tartották meg a beast vonalvezetéséből?
Utólag, azt mondom, hogy ez volt a legsimább befutóm. Itt nem volt senki közvetlen mögöttem. A finom részek itt kimaradtak, de azért felmentünk itt is a hegyre kicsit.

Mennyi időd maradt a super finish és a sprint startja között? Sikerült egyet fújni?
Pár óra volt a két futam között. Amikor rájöttem, hogy én éhes vagyok akkor már nem tudtam enni, mert túl közel volt sprint rajt. Fura volt ennyit versenyezni. Nem is értem ezt a trifekta hétvégét.. Ez kinek jó?! Ez sok. Nekem az volt.

23551226_1471723322942023_7406207010465006233_o.jpg

Fura volt látni a sprint élő közvetítésében, hogy bár az első helyen közlekedtél, pl a szögesdrót alatt sikerült forgalomba kerülni. Okozott ez bármi fennakadást? Gondolom ott közös részen haladt a sprint és a super, mennyi ilyen része volt a pályának?
A sprint pálya vége egyezett a super táv végével. Egy jelentős részen voltak előttem a lassabb versenyzők. Kerülgetni kellett menet közben, de akadályra várni sehol sem kellett. Így tudtam találkozni magyarokkal is. Bár csak a szemem sarkából láttam őket, nagyon jól esett, amit mondtak. (bárkik is voltak és bármit is mondtak :D )

Az Eplényben megkezdett sorozatod kezd bedurvulni: öt verseny, öt győzelem. Hol indulsz most hétvégén, mert az látszik, hogy nincs vége a szezonnak…;)
Megyek ahova hívnak, ha nem hívnak tényleg vége a szezonnak :D

Az izlandi jeges-flúgos futamot elengedted, bár gondolom imádnád az ilyen jellegű őrültségeket. Miért döntöttél így?
Ez nagyon összetett, mégis nagyon egyszerű. SOK. Úgy globálisan. Nem tom mennyire menjek bele a kifejtésébe.
Úgy érzem életem egyik legjobb versenye lett volna. Volna.. Elengedtem. Szó szerint. Nem fér most bele. Se így, se úgy, se sehogy. Azon vagyok, hogy ez pozitívan változzon és ne legyen kérdés, hogy megyek-e.

Nem kérdés, hogy eddig is sokat adott neked az SR és ez csak egyre inkább felszálló ágban van, bejártad a fél világot már az SR-rel. Mennyire lesz egyre nehezebb összeegyeztetni a család-munka-edzés-verseny univerzumot?
Rátapintottál. Ezt így tovább nem csinálom. Nem tudom/nem akarom. Úgy érzem ez egy új kezdet valamerre. Vagy vége mindennek és abbahagyom.  Vagy új irányt veszek és csinálom úgy ahogy azt kellene/kellett volna eddig.

Ha választhatnál egy akadályt, vagy a pálya egy részét, amit Spartaból elhoznál mondjuk Eplénybe, melyik lenne az? Melyik az a rész, amit nekünk is mindenképp látni, átélni kellene?
Értem én a kérdést, de nem arra válaszolok.
Amit mindenkinek kicsit átadnék; az érzés amikor harmadjára hívnak fel a dobogó legfelső fokára. Hihetetlen volt!
Vagy „csak” amikor beérek a fesztiválterületre és a tömeg együtt biztat, drukkol. Mikor egész spárta veled van. Néznek, tapsolnak, ordítanak.
Beérkezés után megölelni azokat az embereket akik ott vannak és őszintén gratulálnak. Önfeledten a nyakadba ugranak. Az, AZ nagyon ott volt!

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://ocrmagazin.blog.hu/api/trackback/id/tr9613324105

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása